Asterix
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-03-04 23:50

Nu kommer Asterix tegnefilmene på DVD - jeg tror det var den 7.4.4

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Ann Nielsen

Dato : 04-03-04 21:57

Er det de rigtige tegnefilm der kommer på DVD? Dem med bla. Dirch Passer,
Ove Sprogøe osv osv??? Jeg har nemlig dem alle på VHS og de er godt nok
slidte :)

Mvh.

Ann

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-03-04 23:56

Ann Nielsen skrev :
> Er det de rigtige tegnefilm der kommer på DVD? Dem med bla. Dirch Passer,
> Ove Sprogøe osv osv??? Jeg har nemlig dem alle på VHS og de er godt nok
> slidte :)

- Det tror jeg, men jeg ved ikke om de har lavet nyt dansk lydspor. Jeg tror
det ikke for det er stadig i mono. Pris hos DVDoo 149 kr

Fra DVDoo
Beskrivelse
Vi er tilbage i historien, hvor romerne har besat hele Frankrig, bortset fra
den lille landsby, hvor de uovervindelige gallere bor. Det har endnu ikke
været muligt for romerne at finde ud af, hvad det er, der gør gallerne
uovervindelige.

Derfor sender de en spion dertil, hvorefter det lykkes romerne at tage
troldmanden Miraculix til fange og franarre ham trylledrikkens hemmelighed.
Men naturligvis kommer Asterix og hans venner ham til hjælp, og det lykkes
dem at bevare den ukuelige landsby ubesejret.

Mere end 1 times gymnastik for lattermusklerne, både for børn og voksne.

Lydformat:Dolby Digital 1.0 (Mono): Dansk, Engelsk, Finsk, Svensk
Billedeformat:Standard 1.33:1 (4:3)
Undertekster:Norsk
Oprindelsesland:FR
Længde (min):65
Produktionsår:1967
Cover:Dansk
Antal disk:1
Udgiver:Egmont / Nordisk Film

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 11:03

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> writes:

> - Det tror jeg, men jeg ved ikke om de har lavet nyt dansk lydspor.

Hurra, det var på tide. Vi trænger til at høre Asterix tale med en
skabet pigestemme og Obelix råbe hvert ord, som galdt det livet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Micki

Dato : 05-03-04 09:56

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> wrote in message
> Er det de rigtige tegnefilm der kommer på DVD? Dem med bla. Dirch Passer,
> Ove Sprogøe osv osv??? Jeg har nemlig dem alle på VHS og de er godt nok
> slidte :)

Jep! Det er den originale speak.... Jeg har også siddet og set dem med
engelsk speak - måske har det noget med éns opvækst og minder at gøre men
den stinker virkelig på engelsk... Asterix skal have Ove Sprogøes stemme
efter min opfattelse!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-03-04 16:39

Micki skrev :

> [...]
> den stinker virkelig på engelsk... Asterix skal have Ove Sprogøes stemme

Enig!

Fra : CNS

Dato : 07-03-04 13:09

er de nuværende tyske/franske udgivelser på DVD også i 4:3-format? Så vidt
jeg kan se på mine gamle VHS'er, er de da lavet i et andet aspect ratio
oprindeligt? Jeg kunne da godt bruge en anamorphic 16:9-transfer :) eller i
det mindste bare det oprindelige aspect ratio ..!

/Christian