Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 4.0 vil ikke åbne filen??
Fra : KB

Dato : 03-03-04 21:19

Hej Ng

Min moster har Adobe Photoshop 4.0 og er løbet ind i et problem med at åbne
et dokument.

Det er en fil som skal åbnes med photoshop. Programmet starter også op, som
det skal, når jeg dobbelklikker på filen, men så skriver den følgende:

"Could not complete your request because JPEG marker segment lenght too
short"

Hvad betyder det? Hvad skal jeg gøre for at få filen åbnet?

Håber nogle kan hjælpe med et svar.

Med venlig hilsen
Kenneth Boye

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 22:17

KB skrev:

> "Could not complete your request because JPEG marker segment
> lenght too short"
>
> Hvad betyder det?

Temmelig sikkert at JPEG-filen er korrupt.

> Hvad skal jeg gøre for at få filen åbnet?

Hvis du heller ikke kan åbne den i andre programmer, så er der
ikke meget at gøre. Hvis du kan åbne den i andre programmer, så
kan du evt. prøve at gemme den igen og se om du så kan åbne den
i PS 4. Mange siger, at Graphic Converter ofte kan åbne halv-
defekte filer, som andre programmer må give op overfor, så prøv
evt. det. <http://www.graphic-converter.net/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : KB

Dato : 04-03-04 14:09

Tak for svaret. Har lige et spørgsmål i den forbindelse.

Udover graphic converter, hvilke andre programmer skulle så kunne åbne
filen?

Mvh.
Kenneth

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-03-04 20:43

On Thu, 4 Mar 2004 14:08:32 +0100, "KB" <kboye@FJERN_DETTEbjoernemosen.dk>
wrote:

>Tak for svaret. Har lige et spørgsmål i den forbindelse.
>
>Udover graphic converter, hvilke andre programmer skulle så kunne åbne
>filen?

www.irfanview.com

Kurt Brixen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-04 15:55

KB skrev:

> Udover graphic converter, hvilke andre programmer skulle så
> kunne åbne filen?

De fleste billedbehandlingsprogrammer og billedbrowsere med respekt
for sig selv kan åbne JPEG-filer. Selv Paint i WinXP kan.

--
Hilsen
Madsen