Sne Eucalyptus?
Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 03-03-04 17:52

Hejsa
jeg ville høre om der er nogen her der ved hvor at man kan købe en Sne
Eucalyptus?
min far har forsøgt at have en almindelig Eucalyptus men problemet er at den
er gået ud pga vinteren så mener jeg at løsningen måtte være at han fik sig
en Sne Eucalyptus den skulle jeg mene kunne modstå en dansk vinter

jeg håber at der er nogen derude der ved hvor de kan købes i dk

mvh
Hans

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-03-04 19:58

Hans Henrik Andersen skriver:

> [...]
> en Sne Eucalyptus den skulle jeg mene kunne modstå en dansk vinter
>
> jeg håber at der er nogen derude der ved hvor de kan købes i dk

Heldigvis kan de ikke klare sig i Danmark.

Var det ikke bedre med en Rhododedendron eller en Kristorn?

http://da.wikipedia.org/wiki/Rhododendron_%27Onkel_Dines%27

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 06-03-04 13:24

Det kan jeg ikke bruge til noget eftersom det var en sne eucalyptus som jeg
leder efter og ikke en Rhododedendron eller kristorn det svar kan jeg slet
ikke bruge til noget jeg ville bare glæde min far med en sne eucalyptus
fordi at han holder så meget af den plante

såå andet har ingen intreresse

Hans

Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 08-03-04 08:35

"Hans Henrik Andersen" <zepo@zepo.dk> wrote in message
> [...]
> en Sne Eucalyptus den skulle jeg mene kunne modstå en dansk vinter
>
> jeg håber at der er nogen derude der ved hvor de kan købes i dk

Jeg har ikke kunnet finde planten i DK, men du kan købe frø hos Thompson &
Morgan til en hårdfør eucalytus blanding. Det tager så dog nok noget tid
inden du har træer, men det kunne være sjovt at prøve (er selv blevet lidt
fristet)
http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/product/4079/1

Jeg fandt et firma - Hardy Tropicals - http://www.hardytropicals.com/ som
har det, men du skal lige tjekke om man kan/må få det sendt til DK.
http://www.hardytropicals.com/trees-shrubs.htm

Mvh Lene