Skærme
Fijala 3554
15" Philips Fladskærm? Strækker billedet..~
Fra : Lasse

Dato : 03-03-04 02:41

Jeg skal ha anskaffet mig en fladskærm. Men der er et spørgsmål jeg gerne
vil ha svar på inden.

Min fars 15" Philips TFT skærm, kører 1024x768 i 60 Hz, i alle andre
opløsninger, 640x480, 800x600, 1152x864, 1280x960, 1280x1024 strækker den
billedet og det er ikke til holde ud af se på. Heldigvis bruger han den kun
til at arbejde vil, og kører derfor også KUN 1024x768 (hvilket den viser ret
skarpt).

Så er det jeg spørger:

På TFT skærme, den opløsning der er angivet af producenten, er det den
ENESTE den kan køre uden at strække det? Eller er det bare fordi min fars
Philips er en lidt billig model?

Hilsen
Lasse

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-03-04 11:20

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message news:<c23d2h$kkp$1@sunsite.dk>...

> Så er det jeg spørger:
>
> På TFT skærme, den opløsning der er angivet af producenten, er det den
> ENESTE den kan køre uden at strække det? Eller er det bare fordi min fars
> Philips er en lidt billig model?

Nej det gør de alle sammen-så hvis du køber en, så vælg en der kører i
den opløsning du forventer at køre i det meste af tiden.

Nogen er bedre end andre til at resize - Dell FP2001 skulle være ret
habil til det - men det er så også en skærm til omkring 11kkr.

Mvh.
Flemming

Fra : Zulu

Dato : 03-03-04 15:58

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På TFT skærme, den opløsning der er angivet af producenten, er det den
> ENESTE den kan køre uden at strække det? Eller er det bare fordi min fars

Afhængig af skærm og grafikkort kan du indstille, så billedet i fx 640x480
ikke strækkes til 1024x768, men vises i midten af skærmen med en sort kant
omkring. Jeg ved ikke om det er bedre, men det er nok din eneste anden
mulighed.

Zulu