Om min Sonic Problemer
Fra : Suleyman Øcal

Dato : 02-03-04 23:18

Hej Ng og alle inde på NG

Hvor skal jeg begynder.. LÆS DETTE HVIS DU ER GOD TIL NOGET MED KNALLERT SOM
JEG IKKE ER...

Min knallert den kører total langsomt for det første jeg har mallosi 47.6
cyl. og hebo vario men standart kab med 87 dyse. den kørte godt "engang" men
nu kan jeg ikke give hel gas så bliver den sløv den kører 60 hvis jeg giver
halv gas men total dårlig optræk. Her i aftes da jeg kom kørende på min
knallert slukkede den bare og ikke gad at tænde efter par gange på
kickstarteren startede den og med det samme slukkede den. det bliver den ved
med hvergang den tænder.. det er som nå man mangler benzin men det gør jeg
ikke. kan det være at der kommer falsk luft eller sådan noget...........

TAK FOR HJÆLPEN PÅ FORHÅND...

Denne her gruppe er bare for sej....

Hilsen Silo

Fra : H-J M

Dato : 03-03-04 12:17

"Suleyman Øcal" <Sulle87@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor skal jeg begynder.. LÆS DETTE HVIS DU ER GOD TIL NOGET MED KNALLERT
SOM
> JEG IKKE ER...

Nu ved jeg ik hvor meget du ved men jeg kan da prøve.

> [...]
men
> nu kan jeg ikke give hel gas så bliver den sløv den kører 60 hvis jeg

Det kunne evt. tyde på at dit filter er stoppet til eller din dyse er. Start
med at pil filteret af. Rens det igennem. Derefter piller ud karburatoren
af. tag bundkarret af og pil dyse + dyse rør ud. Rens bundkar, dyse og
dyserør. Evt med lufttryk eller nogle hårde pust. Kig evt. om du kan se
noget snask i dysen før du puster. Hvis du kan så har du svaret.
Skriv når du har prøvet dette

> [...]
> ikke. kan det være at der kommer falsk luft eller sådan noget...........

Hvis dysen stopper til og du bliver ved med at køre får motoren for lidt
benzin. Dette kan enten resultere i en varmesætning eller i at den
simpelthen går ud pga. for lidt benzin.
Forklar hvordan den gik ud. Opførte den sig bare som når man drejer nøglen?
Eller "døde" den når du prøvede at give gas? Hvis den opførte som om du
drejede nøglen er chancen stor for du har haft en varmesætning
Jeg kan ikke vurdere hvor kraftig den har været. Men riv cylinderen af og se
om overfladen stadig er pæn.

Når du har set på ovenstående så skriv igen!

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : Thomas B

Dato : 03-03-04 17:54

> [...]
> ikke. kan det være at der kommer falsk luft eller sådan noget...........

Har prøvet lidt af det samme på nin Katana . Problemet var at selve
indsugnings systemet ikke havde været 100 % tæt. Og der ved havde en lille
sten fundet vej igennem systemet og havde sat sig fast i membranen.

Mvh. Thomas