Knallert der 4-takter ?
Fra : Helle Urban Munck

Dato : 02-03-04 22:01

Hej

Har en Puch Maxi (med rund karburator) der når den kommer op i fart begynder
at 4-takte når den har fuld gas. Hvis man så lukker lidt ned for gassen
holder det op og den begynder at gå jævnt. Hvis man så giver mere gas,
4-takter den igen.

Får den for meget eller for lidt benzin ?

Skal dysen være større eller mindre ?

Mvh
Gaarde

Fra : Hekto

Dato : 02-03-04 23:51

In article <4044f56a$0$29387$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
hum@wanadoo.dk says...
> Får den for meget eller for lidt benzin ?
>
> Skal dysen være større eller mindre ?

Du skal nærmere sænke nålen.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Gaarde

Dato : 03-03-04 10:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article <4044f56a$0$29387$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> hum@wanadoo.dk says...

> Du skal nærmere sænke nålen.
> --
> /Hekto
Det har jeg prøvet, men selv om den er sænket til sidste hak, 4-takter den
stadig ved fuld gas.

Hvorfor er det bedre at sænke nålen ?

Mvh
Gaarde

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 10:30

In article <4045a269$0$244$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>,
mgaarde@grundfos.com says...
> Det har jeg prøvet, men selv om den er sænket til sidste hak, 4-takter den
> stadig ved fuld gas.
>
> Hvorfor er det bedre at sænke nålen ?

Nålen tilpasser blandingen, så den passer til stillingen på spjældet.
Hvis blandingen er OK ved 3/4 gas; men ikke ved fuld gas, kunne det
være nålen. Er det ikke den, må der været en kanal i kaburatoren der
er forstoppet, eet eller andet sted.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : H-J M

Dato : 03-03-04 12:20

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> Du skal nærmere sænke nålen.

Han skal da ihvertfald IKKE sænke nålen!

Nålen styrer hvor meget benzin han får når han giver mellem 2/4 og 3/4 dele
gas. Når den får fuld gas er det kun selve dysen der bestemmer hvor meget
benzin den får.

Tjek dit filter og rens dette. Hvis det ikke hjælper skal der er en mindre
dyse i!

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-03-04 10:34

"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> 4-takter den igen.
>
> Får den for meget eller for lidt benzin ?

Mindre dyse eller et rent luftfilter.Fra 0 til 1/4 gas luftskrue,fra 1/4 til
3/4 gas nålehøjde og
fra 3/4 til fuld gas er det hoveddyse.
Hej Palle.

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 12:11

In article <4045a68a$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jarnbak@tdcadsl.dk says...
> Mindre dyse eller et rent luftfilter.Fra 0 til 1/4 gas luftskrue,fra 1/4 til
> 3/4 gas nålehøjde og
> fra 3/4 til fuld gas er det hoveddyse.

Det er rigtigt nok; men den burde ikke 4-takte kun ved fuld gas, med
mindre der er noget helt galt med 'grundinstillingen'.