iTunes tip
Fra : Per Madsen

Dato : 02-03-04 21:19

Fandt et lille tip på MacOSXhints.com:

Åben iTunes, tryk på den grønne knap i øverste venstre hjørne så vinduet
antager den mindste størrelse, klik play....hvis du har en
scroll-funktion på din mus, kan du nu skrue op og ned for volumen ved at
holde cursoren over det lille iTunes-vindue og scrolle....

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-03-04 21:38

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> scroll-funktion på din mus, kan du nu skrue op og ned for volumen ved at
> holde cursoren over det lille iTunes-vindue og scrolle....

Hæ, hæ........man behøver ikke cursoren over vinduet og kan fint bruge
sine piltaster, hvis man ikke har scrollhjul
M.(Taks for tips)

Fra : Karen Seiersen

Dato : 02-03-04 22:45

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hæ, hæ........man behøver ikke cursoren over vinduet og kan fint bruge
> sine piltaster, hvis man ikke har scrollhjul
> M.(Taks for tips)

Super tip !!!! og det virker, det vil jeg få meget brug for )))

Karen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-03-04 08:10

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Super tip !!!! og det virker, det vil jeg få meget brug for )))

Et andet ikke iTunes-, men scrollhjul relateret tip, er at benytte
scrollhjulet i alle slags menuer og bruge mellemrumstangenten til at
vælge med. Endnu bedre er det at definere scrollhjulsknappen som
mellemrum. Det er meget praktisk ved højrekliks menuer!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-03-04 08:00

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hæ, hæ........man behøver ikke cursoren over vinduet og kan fint bruge
> sine piltaster, hvis man ikke har scrollhjul
> M.(Taks for tips)

Ikke hvis iTunes ligger ikke ligger forrest.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 12:14

> Ikke hvis iTunes ligger ikke ligger forrest.

Næ, det er da klart - det gælder da det hele
M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-03-04 12:25

> Næ, det er da klart - det gælder da det hele

Det keyboard jeg har, kan styre alt uanset om applicationerne er forrest
eller ej.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 13:47

> Det keyboard jeg har, kan styre alt uanset om applicationerne er forrest
> eller ej.

Nåeh - det var det, du mente......ja, OK Jesper, jeg har jo kun et
Apple-et
M.

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-03-04 12:38

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> det gælder da det hele

Man kan klikke "gennem et andet program" på pause/start og næste/forrige
nummer. Et klik, som OM iTunes lå forrest.
martinP

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 13:49

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Man kan klikke "gennem et andet program" på pause/start og næste/forrige
> nummer. Et klik, som OM iTunes lå forrest.
> martinP

?????
M., der bare fatter nada og vil være glad for at få nysgerrigheden
tilfredsstillet

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-03-04 16:52

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> ?????
> M., der bare fatter nada og vil være glad for at få nysgerrigheden
> tilfredsstillet

Jeg har sikkert formuleret mig som en skovl - prøver igen:

Altså:
1.Gør iTunesvinduet lille ved at klikke på den grønne knap.
2. Gå ind i et hvilket som helst andet program, fx MacSoup. Begynd evt.
et svar til mig ...
3. Mens du nu ER i MacSoup, kan du med ét klik, og uden at gå ud af
MacSoup klikke på "pilene" el. "start/pause" knapperne i iTunes lille
vindue - og således "spole frem el. tilbage" osv.

Det er bare det ...

v.h
Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 17:15

> [...]

> MacSoup klikke på "pilene" el. "start/pause" knapperne i iTunes lille
> vindue - og således "spole frem el. tilbage" osv.

Tak Martin
M.