er 9600 XT et problematisk grafikkort ??
Fra : Jakob

Dato : 02-03-04 20:55

Jeg har overvejet at smide penge efter et ati 9600 XT, men nu kan jeg se
at der rundt omkring er noget debat om at de ikke kan køre alle spil,
det får pc'en til at fryse etc.

Derfor vil jeg gerne høre fra folk der har dette kort, jeg vil kunne
spille bla. battlefield 1942, og generelt vil det jo være
utilfredsstillende hvis der er ting der ikke virker med et sådant kort.

MVH

Jakob

Fra : Mads M

Dato : 03-03-04 01:09

On Tue, 2 Mar 2004 20:55:26 +0100, Jakob <nomail@nomail.no> wrote:

> [...]
>spille bla. battlefield 1942, og generelt vil det jo være
>utilfredsstillende hvis der er ting der ikke virker med et sådant kort.

9600 XT er et kanon kort til en dejlig lav pris.
Jeg har selv et og det kører bare.

Grunden til at nogen har problemer med forskellige spil
er nok mere den driver de bruger, end selve kortet.

Det er ihvertfald min erfaring at der kan være meget
stor forskel på kvaliteten og stabiliteten af de
forskellige drivere.

mvh M

Fra : [NH]7H

Dato : 03-03-04 09:16

> Jeg har overvejet at smide penge efter et ati 9600 XT, men nu kan jeg se
> at der rundt omkring er noget debat om at de ikke kan køre alle spil,
> det får pc'en til at fryse etc.

Jeg har haft en hel del problemer med at bl.a. Ghost Recon, HALO, COD fryser
når jeg har spillet i ca. 4 - 5 minutter. Men slår man "fast write" fra, så
kører det uden problemer. Kanon kort.

Har dog et problem i Links 2003, med horisontale og vertikale linier som var
løst i driver version 3.7 men som åbenbart ikke er løst i 4.2 Ja det fatter
jeg jo ikke en fis af, men må leve med problemet indtil 4.3 for håbentligt.

Bo

Fra : Mads M

Dato : 03-03-04 10:29

On Wed, 3 Mar 2004 09:15:53 +0100, "[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>Jeg har haft en hel del problemer med at bl.a. Ghost Recon, HALO, COD fryser
>når jeg har spillet i ca. 4 - 5 minutter. Men slår man "fast write" fra, så
>kører det uden problemer. Kanon kort.

Jeg tvivler på at det er selve kortet der er skyld i de problemer.
Det er snarere driveren, DirectX eller noget andet software.

Jeg havde selv lidt problemer med Halo, men efter at min
Windows gik totalt i ged, af andre årsager, så jeg måtte lave
en Format C: og lægge alt ind forfra, så kører Halo helt uden
problemer på mit GeCube 9600 XT og det gør COD forøvrigt
også. Ghost Recon har jeg ikke prøvet.

mvh M