Indstilling af karburator
Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-03-04 18:38

Hej NG

De min Piaggio Typhoon gik lidt langsom i tomgang,
der for har jeg skruet på for lufttilførslen. Problemet er
nu at når den stå i tomgang et stykke tid, reagere den
langsomt når jeg giver den gas, og hvis den holder
rigtigt længe reagere den slet ikke.
Hvad kan der være galt?

Hilsen Mikkel

Fra : Johnny

Dato : 02-03-04 19:09

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu at når den stå i tomgang et stykke tid, reagere den
> langsomt når jeg giver den gas, og hvis den holder

Du har skruet på den forkerte, hvis du har skruet på den såkaldte
"luftskrue". Du skulle istedet bare have stillet på timgangsskruen, evt. på
justeringsskruen ved gashåndtaget...

Fra : Calle.

Dato : 03-03-04 06:01

Johnny wrote:
> [...]
> "luftskrue". Du skulle istedet bare have stillet på timgangsskruen,
> evt. på justeringsskruen ved gashåndtaget...

Ikke på skruen ved gashåndtaget, da man normalt skal have et par mm. frigang
på håndtaget

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 03-03-04 06:00

Mikkel Lund wrote:
> [...]
> nu at når den stå i tomgang et stykke tid, reagere den
> langsomt når jeg giver den gas, og hvis den holder

Tomgang og luftskrue er ukke det samme

--
Calle

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-03-04 07:08

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Tomgang og luftskrue er ukke det samme
>

> --
> Calle

Ja det ved jeg, men tomgangskruen er helt i top.

Mikkel

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 10:24

In article <0De1c.144$5_6.124@news.get2net.dk>, mmlu03@control.auc
says...

> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Ja det ved jeg, men tomgangskruen er helt i top.

Tomgangen stilles på tomgangsskruen, til normal tomgang.
Så justeres der på luftskruen til max. tomgang, og så en ½ omdrejning
tilbage.

Udgangsstilllingen er forskellige med som en begyndelse går det
sjældent galt med ca. 2 omdrejninger ud. Man må ALDRIG stramme
luftskruen hårdt til, da spidsen så kan ødelægges.
Det er også altid godt at starte med at dræne svømmerhuset for vand og
skidt.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-03-04 10:38

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese

Har lige fundet ud af der faktisk kommer for meget benzin ind i
forbrandings kammeret (tændrøret er sort og vådt). Hvad skal
der så gøres ved karburatoren?

Hilsen Mikkel

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 12:10

In article <c2491a$n40$1@sunsite.dk>, "Mikkel Lund"
<mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> says...
> Har lige fundet ud af der faktisk kommer for meget benzin ind i
> forbrandings kammeret (tændrøret er sort og vådt). Hvad skal
> der så gøres ved karburatoren?

Elektrisk choker? Kontroller at den fpr 12V og at den virker.
Ellers rens kaburatoren.