Hvor har de den fra?? [LOTR:ROTK DVD DD5.1~
Fra : Kong Kent

Dato : 02-03-04 16:44

Hejsa

Har lige set en udgave af LOTR:ROTK på en dobbelt-DVD. Vi snakker
naturligvis pirat-udgave, men det sjove er, at den er i fuld Dolby Digital
5.1 med panorering i alle kanaler (altså ikke bare et stereosignal der
sendes ud i fem højtalere. Næ du, der er også seperat aktivitet i
subwooferen), ægte anamorphic widescreen og danske undertekster?! (omend
oversætteren vidst ikke er lige så erfaren som visse andre herinde *LOL*
Fuck de er sjove at læse).

Åbningssekvensen bærer dog klart præg af, at det er noget kriminelt
ski'værk. Da "Lord Of The Rings" skal tone frem på skærmen, er det på
russisk eller noget i den dur, og da der senere skal stå "Return of The
King" er det de samme sjove hieroglyffer. Ellers er filmen fuldstændig som
den bliver når vi kan anskaffe os den rigtige version.

Billedet og lyden er under vanlig LOTR-standard. Man kan faktisk godt se
lidt gryn hist og pist, og der skal skrues lidt mere op for anlægget for at
få den rigtige effekt. Ellers er det flot det hele. Billedet er *klart*
bedre end et VHS-rip eller noget i den dur...

Men hvor fanden får pirat-drengene sådanne versioner fra allerede nu?! Den
blev "klar på markedet" i fredags?!

Personligt er jeg sådan set ligeglad med hvornår den version udkommer, for
jeg venter alligevel til november når den lange version kommer. Men det kan
da godt undre én, at der allerede nu ligger piratudgaver klar på DVD-mediet,
og det endda i en kvalitet der kommer til at stjæle mange kunder fra de
rigtige udgaver...hvor har de den fra?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Taba

Dato : 02-03-04 17:05

[snip]

Det er ikke en DVD screener de har fat i?

/Taba

Fra : Kong Kent

Dato : 02-03-04 17:08

> Det er ikke en DVD screener de har fat i?

Hvad er det? Det er ikke optaget fra et håndholdt kamera i biografen, i
hvert fald

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Sparre

Dato : 02-03-04 17:26

> Hvad er det? Det er ikke optaget fra et håndholdt kamera i biografen, i
> hvert fald

En Screener, om det så er DVD eller VHS, kan f.eks. være den version som
f.eks. academy medlemmerne får tilsendt så de kan se filmen, igen og
igen...dem skal release grupperne nok få fingre i...

--
Sparre

Fra : Taba

Dato : 02-03-04 18:27

> En Screener, om det så er DVD eller VHS, kan f.eks. være den version som
> f.eks. academy medlemmerne får tilsendt så de kan se filmen, igen og
> igen...dem skal release grupperne nok få fingre i...

Yep, og dem har de fat i!

/Taba

Fra : Sune

Dato : 02-03-04 18:29

>Yep, og dem har de fat i!

Nej, ikke med ROTK (endnu).

Mvh
Sune

Fra : Sparre

Dato : 02-03-04 19:10

> Nej, ikke med ROTK (endnu).

Tror ikke at der er lavet DVDScr, og det er sikkert klogt nok

tror også det er en TC version den der er snak om her...

--
Sparre

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-04 00:00

Sparre wrote:

> Tror ikke at der er lavet DVDScr, og det er sikkert klogt nok

Hvorfor? Det var der med FOTR og TTT. De screenere var ude på nettet med
det samme.

/David

Fra : Sparre

Dato : 03-03-04 05:38

> Hvorfor? Det var der med FOTR og TTT. De screenere var ude på nettet med
> det samme.

Netop derfor tror jeg ikke der er lavet en DVDScr overhovedet, kan være
derfor vi ikke har set en endnu...

--
Sparre

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-04 12:14

Sparre wrote:

> Netop derfor tror jeg ikke der er lavet en DVDScr overhovedet, kan være
> derfor vi ikke har set en endnu...

Øh? Hvorfor lavede de så en til TTT når det gik så galt med FOTR?
Og hvorfor har Kent set en dvd som ikke lyder som om den er TC?

/David

Fra : Taba

Dato : 02-03-04 21:36

> Nej, ikke med ROTK (endnu).

Mente heller ikke RPTK her, men generelt

/Taba

Fra : Silver

Dato : 03-03-04 00:48

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke med ROTK (endnu).

VHS screeneren er på MANGE grupper allerede, om der findes en DVD screener
er jeg ikke klar over.

Silver.

Fra : Sune

Dato : 03-03-04 01:05

On Wed, 3 Mar 2004 00:47:36 +0100, "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>VHS screeneren er på MANGE grupper allerede, om der findes en DVD screener
>er jeg ikke klar over.

DVDscreeneren er LIGE netop kommet ud.
(inden for de sidste par timer)

:P

Mvh
Sune

Fra : Silver

Dato : 08-03-04 18:18

> DVDscreeneren er LIGE netop kommet ud.
> (inden for de sidste par timer)

Jep! du har helt ret...sidder og ser den på min DVD nu ;), 3.2
gigabyte....noget af en mundfuld...

Silver.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-04 17:14

Kong Kent wrote:

> Men hvor fanden får pirat-drengene sådanne versioner fra allerede nu?! Den
> blev "klar på markedet" i fredags?!

Fra Oscar-screenere ligesom med de to andre film?

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 02-03-04 17:26

Den

> Fra Oscar-screenere ligesom med de to andre film?

Det var også det første jeg tænkte, men der står ikke noget med "Property of
New Line Cinema" eller "Academy mig-her-og-der..." nogen steder. Gjorde der
ikke det ved den første?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Sune

Dato : 02-03-04 17:26

On Tue, 2 Mar 2004 16:43:56 +0100, "Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> [...]
>og det endda i en kvalitet der kommer til at stjæle mange kunder fra de

Det er vel fra en biograf operatør som har direkte adgang til rullerne.

Det er en telecine udgave.

"Telecine also means a method to make an illegal bootleg copy of an original movie. Telecine method
can be done in various ways, but normally it includes process where the movie is taken directly from
the reel to digital format and then encoded into VCD, SVCD or DivX format. Other bootleg methods
include Telesync, Screener, Cam and DVD-Rip. "

Mvh
Sune

Fra : PerX ...

Dato : 06-03-04 23:04

In article <c22a2v$4kc$1@sunsite.dk>, kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk
says...
> [...]
> og det endda i en kvalitet der kommer til at stjæle mange kunder fra de

Jeg tvivler på den kommer til at stjæle specielt mange kunder. Fansne
støtter ved at købe, de andre ville alligevel ikke have gjort det.