Skærme
Fijala 3554
Har lige fået min IIyama TFT Prolite E431b~
Fra : Simon D

Dato : 02-03-04 12:41

Der er en enkelt rød pixel øverst i skærmen kan jeg med min gode ret
være så kritisk at jeg vil have den byttet til en fejlfri, for jeg har jo 14
dages fuld returret ?? er købt hos SHG. Jeg synes personligt det er meget at
give 4000 for en skærm, hvis den så også med fejl.
Jeg vil gerne høre din mening!
Simon

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-03-04 12:49

On Tue, 2 Mar 2004 12:40:42 +0100, Simon D wrote:

> Der er en enkelt rød pixel øverst i skærmen kan jeg med min gode ret
> være så kritisk at jeg vil have den byttet til en fejlfri, for jeg har jo 14
> dages fuld returret ??

Ja, du kan fortryde købet og købe en ny.

> er købt hos SHG. Jeg synes personligt det er meget at
> give 4000 for en skærm, hvis den så også med fejl.

Den "fejl" må man regne med der er risiko for på LCD-skærme. Producenten
skriver sikkert noget om hvormange defekte pixels der må være, inden
skærmen betragtes som defekt.

--
Mvh. Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-04 12:55

"Simon D" <side@"fjern"stofanet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> har jo 14 dages fuld returret ?? er købt hos SHG. Jeg synes personligt
> det er meget at give 4000 for en skærm, hvis den så også med fejl.

Du har din ret i at returnere (fortryde) købet i op til 14 dage ved
fjernsalg.

Men syntes dit spørgsmål er mere etik end ret.

Du har forinden dit køb vel gjort dig opmærksom på Ilyamas
servicebetingelser for pixelfejl.

Hvis den siger 5 pixelfejl før ombytning, så er din skærm jo endnu ikke
defekt.

4000,- for en skærm er meget, men hvis du ønsker en skærm der samtidig har
en servicegaranti som siger 0 pixelfejl er 4000 på en måde også en lille
pris at betale.

Desuden set med SHG's øjne, pålægger du dem ekstra omkostninger ved din
returnering, som skal dækkes ind igen, og dette kan kun gøres et sted på
salgspriserne.

Men som jeg skrev til at starte med, du kan jo annullere købet under
fjernsalgslovgivningen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon D

Dato : 02-03-04 13:15

Kan man evt prøve at gøre noget ved den ene rød pixel ?? Jeg synes jeg læste
en gang at man kunne chokke den på en eller anden måde!!

Fra : Peter T.

Dato : 03-03-04 11:18

Simon D wrote:

> Kan man evt prøve at gøre noget ved den ene rød pixel ?? Jeg synes jeg
> læste en gang at man kunne chokke den på en eller anden måde!!

Jeg læste engang på en norsk hjemmeside, at man af og til kan få defekte
pixels til at virke ved at massere stedet blidt med en tommelfinger.

Det er så på eget ansvar. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 07-03-04 14:38

"Simon D" <side@"fjern"stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en enkelt rød pixel øverst i skærmen kan jeg med min gode ret
> være så kritisk at jeg vil have den byttet til en fejlfri, for jeg har jo
14
> dages fuld returret ?? er købt hos SHG.

Det er jo ikke sikkert SHG har lyst til at bytte den, de vil være i deres
gode ret til blot at give dig pengene igen (fordi de nok ikke gider at du
bliver ved med at bytte indtil du finder en du kan lide.).

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 15:11

> [...]
at
> give 4000 for en skærm, hvis den så også med fejl.

Du kan godt fortryde dit køb inden 14 dage, men omvendt kan du risikere at
den nye skærm du så modtager fra et andet sted har 2 pixelfejl, siddende
mere synlige steder, og sådan kan du blive ved.

Du skal betydeligt højere op i pris før du finder fabrikater der er fri for
pixelfejl.

/ Hans

Fra : Ulrik

Dato : 08-03-04 13:05

Jeg har set mange forskellige skærme som alle har været uden pixel fejl, så
jeg da tror ikke det er generalt problem ville gå efter en uden.
Hvis der skulle dukke nogle op efter nogen tid må jeg selvfølgelig
accepterer det, men jeg kan ikke accepterer at der er fejl fra leveringen
af.
Det var bare min ydmyge mening.

/Ulrik