Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop metode?
Fra : N I E L S

Dato : 02-03-04 04:57

Jeg har en touch-tegning (s/h), tegnet på 'alm.' kvardreret papir, som jeg
har scannet ind.

Findes der en 'smart' metode til at bortfiltrere de blå kvadrater i
billedet, så jeg sidder tilbage med tegningen på en ensartet baggrund?

Bruger Adobe Photoshop 7

N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 02-03-04 05:03

Eeeeh. Mente noget i retning af 'tusch-tegning'...
N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 02-03-04 12:45

I er geniale!
N I E L S

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-03-04 06:27

In article <4044060d$0$1637$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, N I E L S
<underlig@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Findes der en 'smart' metode til at bortfiltrere de blå kvadrater i
> billedet, så jeg sidder tilbage med tegningen på en ensartet baggrund?

Scan igen som lineart - sæt treshold til 50 - så får du kun den sorte
streg med.
Ellers kan du gøre billedet lysere med levels funktionen - mere højlys
indtil de blå felter forsvinder.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 02-03-04 08:43

On Tue, 2 Mar 2004 04:57:14 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote:

>Findes der en 'smart' metode til at bortfiltrere de blå kvadrater i
>billedet, så jeg sidder tilbage med tegningen på en ensartet baggrund?

Hvis du ændrer billedet i Photoshop til Bit-map i stedet for gråskala
vil alle pixels over 50% sværtning blive sorte og de øvrige hvide. Det
skulle fjerne dine blå streger.

Johannes

Fra : N I E L S

Dato : 02-03-04 12:55

Kan dog ikke få lov til at ændre til bitmap, under 'billede - tistand -
bitmap'. Hverkan i TIFF-format eller efter konvertering til BMP.

N I E L S

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-03-04 13:27

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> Kan dog ikke få lov til at ændre til bitmap, under 'billede - tistand -
> bitmap'. Hverkan i TIFF-format eller efter konvertering til BMP.

Det skal først være et RGB-billede, så et gråtonebillede, og til sidst
skulle du så kunne lave et bitmap-billede.

/Per

Fra : N I E L S

Dato : 04-03-04 14:10

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev> Det skal først være et
RGB-billede, så et gråtonebillede, og til sidst
> skulle du så kunne lave et bitmap-billede.
>
> /Per

Oh ja. Det virkede. mange tak!
N I E L S