Delicatessen - Jean-Pierre Jeunet
Fra : Kate Hald

Dato : 01-03-04 21:13

Jeg vil meget gerne høre hvad i har af kommentarer til denne film.
En ven og jeg overvejer at starte en lille privat filmklub, og ville vise
ovenstående som 1. film.

Kan den sammenlignes med "Den fabelagtige Amelié fra Montmartre" eller er
der vinkler man skal holde øje med når man ser den, som vil gøre
instruktøren genkendelig?

Er der andre der har erfaringer med dannelsen af små hjemme filmklubber? Vi
har forestillet os at det skulle være max. 6 personer med mulighed for
diskussion af film, skuespillere, instruktører og andet relevant
efterfølgende.

Er der i øvrigt en dansk database i stil med IMDB. Har søgt på ovennævnte
film, men synes det kunne være rart med noget dansk.

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-03-04 22:37

Kate Hald <khald@SLETofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der i øvrigt en dansk database i stil med IMDB. Har søgt på ovennævnte
> film, men synes det kunne være rart med noget dansk.

Det er altid hyggeligt med en filmklub.

Jeg har ikke set Delikatessen.

Jeg kender en som har en filmklub og de går vist i bio om onsdagen og
ser en DVD om søndagen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-03-04 00:28

On Mon, 1 Mar 2004 21:12:49 +0100, "Kate Hald" <khald@SLETofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan den sammenlignes med "Den fabelagtige Amelié fra Montmartre" eller er
>der vinkler man skal holde øje med når man ser den, som vil gøre

Ja både og. Det er stadig billederne der i høj grad træder frem.
Delikatessen er mere mørk og "sær". I sin stil kan den mere sammenlignes med
"City of lost children".
Delikatessen er en kanon film. Den vrimler med skæve personligheder og flot
scenografi. Et glimrende valg til filmfreaks

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : zcully

Dato : 02-03-04 19:32

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message

> [...]
flot
> scenografi. Et glimrende valg til filmfreaks

Jeg fattede den aldrig rigtig. Ligesom jeg egentlig heller ikke rigtig
fattede Amelie eller City of lost...
Men af en eller anden mærkelig årsag er det alligevel nogle af de bedste
film jeg har set. Især delicatessen. Kan ikke rigtig forklare hvorfor! Måske
ligesom du siger med det visuelle indtryk og hans evne til at få mange skæve
existenser viklet ind i universet.
Mystisk

> --
> Morten Bowman