Skærme
Fijala 3554
* DVI problemet med VP181b?
Fra : Lasse

Dato : 01-03-04 14:41

Har søgt lidt på Google og læst herinde om problemet. Så vidt jeg kan
forstå, er det kun på nogen skærme fejlen forekommer.

Er der ingen der har lavet en liste over hvilke der går i stykker og hvilke
der virker, for at se hvornår de forskellige er producerede?

Der er nogen der siger at på dem der er produceret efter September 2003, er
fejlen rettet, men ingen kan bekræfte dette?

Jeg står nemlig og skal købe en fladskærm, meget snart. Havde egentlig udset
mig Iiyama E481S-B, dog kun fordi jeg var meget i tvivl angående DVI
problemet på VP181b! Men jeg står og skal bruge en skærm, helst inden
weekenden, og Iiyama E481S-B er ikke til at opdrive?

Så jeg overvejer om jeg bare skal tage den Viewsonic og håbe på jeg får en
fejlfri? De burde da ha løst problemet, det kan jo ikke betale sig i længden
at sælge en mere eller mindre defekt skærm? Og eftersom de stadig kan købes,
må man da gå ud fra fejlen er rettet?

Hvis det så viser sig den går i stykker efter en uge eller to, så har man
vel også krav på at få en helt ny skærm. Sker det 4 gange, tror jeg det er
(?), kan man ophæve handlen?

Kan det gå så galt at man kommer til at stå med en skærm der skal byttes
hver anden uge resten af garantiperioden? For det er jeg jo heller ikke
interesseret i.

For efter hvad jeg kan forstå, er Viewsonic VP181b jo faktisk den bedste
skærm i den prisklasse. Eneste ulempe er bare det DVI problem. Der er vel
ikke andre problemer med den, vel?

Hilsen
Lasse

Fra : Maestro

Dato : 01-03-04 15:10

Min er produceret "July 2003", og jeg har ingen problemer haft med den
(7-9-13).

Selvom der er mange der har fået DVI problemet må der ogs være masser af
skærme derude i de små hjem som ikke har set skyggen af problemer!?

Lækker skærm...

Mvh Michael

Fra : rane

Dato : 01-03-04 16:04

On Mon, 1 Mar 2004 14:40:56 +0100, "Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote:

>For efter hvad jeg kan forstå, er Viewsonic VP181b jo faktisk den bedste
>skærm i den prisklasse. Eneste ulempe er bare det DVI problem. Der er vel
>ikke andre problemer med den, vel?

Umiddelbart er det ret "random" om man får en god skærm eller en
skærm, der vil gå hen og fejle på DVI. Der gik ganske rigtigt rygter
om at skærme produceret efter September 2003 ikke havde problemet. Men
efter at have forhørt mig hos Infocare (som har spurgt Viewsonic) kan
jeg meddele at det ikke er rigtigt. Viewsonic kender i hvert fald ikke
noget til det.

Men jo, det er faktisk det eneste problem skærmen har. Det er til
gengæld også stort nok, vil jeg mene.

Fra : mofo

Dato : 01-03-04 18:39

Min er fra juli 2003, ingen problemer so far....