Keydown event og problem med "ding" lyd
Fra : VIP

Dato : 01-03-04 13:30

Jeg bruger en sub til at fange taste tryk på en form, for sende dem videre
til com porten.
når jeg taster "esc" eller "cr" kommer der en "ding" lyd fra højtaleren,
hvorledes får jeg den væk ?

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Select Case KeyCode
Case vbKey0, vbKeyNumpad0
MSComm1.Output = "0"
Case vbKey1, vbKeyNumpad1
MSComm1.Output = "1"
Case vbKey2, vbKeyNumpad2
MSComm1.Output = "2"
Case vbKey3, vbKeyNumpad3
MSComm1.Output = "3"
Case vbKey4, vbKeyNumpad4
MSComm1.Output = "4"
Case vbKey5, vbKeyNumpad5
MSComm1.Output = "5"
Case vbKey6, vbKeyNumpad6
MSComm1.Output = "6"
Case vbKey7, vbKeyNumpad7
MSComm1.Output = "7"
Case vbKey8, vbKeyNumpad8
MSComm1.Output = "8"
Case vbKey9, vbKeyNumpad9
MSComm1.Output = "9"
Case vbKeyEscape
MSComm1.Output = Chr$(27)
Case vbKeyT
MSComm1.Output = "T"
Case vbKeyUp
MSComm1.Output = Chr$(27) & "[A"
Case vbKeyDown
MSComm1.Output = Chr$(27) & "[B"
Case vbKeyRight
MSComm1.Output = Chr$(27) & "[C"
Case vbKeyLeft
MSComm1.Output = Chr$(27) & "[D"
Case vbKeyReturn
MSComm1.Output = Chr$(KeyCode)
Case vbKeyPageUp
Call CmdPilOp_Click
Case vbKeyPageDown
Call CmdPilNed_Click
Case Else
MSComm1.Output = Chr$(KeyCode)
End Select
TxtVent.SetFocus 'flyt focus væk
End Sub

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 01-03-04 18:14

Case Else
MSComm1.Output = Chr$(KeyCode)
    KeyCode = 0
   End Select

maybe........

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : VIP

Dato : 01-03-04 21:49

jeg har prøvet denne mulighed, det hjælper ikke noget

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-03-04 21:20

VIP skrev:
> når jeg taster "esc" eller "cr" kommer der en "ding" lyd fra højtaleren,
> hvorledes får jeg den væk ?
> Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
> End Sub

Prøv at tilføj dette:

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Select Case Chr(KeyAscii)
Case vbCr, vbKeyEscape
KeyAscii = 0
End Select
End Sub

-------
Tomas

Fra : VIP

Dato : 01-03-04 22:36

det ser ikke ud til at Keypress, kan fange Pgdn, Pgup, pile op og ned

hvad gør jeg ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-03-04 00:12

VIP skrev:
> det ser ikke ud til at Keypress, kan fange Pgdn, Pgup, pile op og ned

Dvs. at du får lyde, når du trykker på disse taster?
Hmm. En mulighed er måske at designe din egen UserControl, som kan tage
fokus, og som forhindrer lydene. Problemet er der jo kun fordi din form har
fokus, ikkesandt?

-------
Tomas

Fra : VIP

Dato : 02-03-04 20:39

så lykkedes det !

jeg fjenede ESC og CR fra keydown rutinen og tilføjede dem til en keypress
rutine som foreslået, hvor keycode sættes = 0
Jeg har fortsat min focus på textboksen, for at undgå at focus kommer på en
af mine command buttons