Scooter45, hvilken?
Fra : Corty

Dato : 01-03-04 09:46

Helløj alle her i gruppen

Så er det ved at være tid for mig at tage "førerbevis", som Die Polizei
elsker og kalde det, og i den forbindelse vil jeg udskifte min 30'er med
en indregistreret 45'er... men jeg har behov for lidt guidance...

P.t har jeg en PGO Hot årgang 01 med skiven pillet + 5 grams ruller.
Den går 60 på meteret, målt til 53 km/t på et af disse automatiske
fartmåler skilte. Optrækket er ikke helt godt, men jeg har heller ikke
gjort noget ved potten.

Jeg har ikke meget erfaring med scootere, da jeg kun har prøvet den ene
(foruden min første knallert - en helt alm. Puch Maxi m. pedaler ..
akja, den nostalgi.hehe)

Hvad skal jeg vælge for en 45'er... min idé er at køre ganske utunet,
men regner med at fjerne en evt begrænsning i vario hvis der er en sådan
- ikke for at blæse afsted som død og helvede, det gør jeg heller ikke
nu (kommer sjældent over reelle 36-38km/t p.t.) , men de lavere
omdrejninger og lavere benz-forbrug tiltaler mig, og jeg er ret ligeglad
med om jeg mister lidt i optræk. Og så vil jeg da gerne kunne køre 53
km/t...

Det mest naturlige ville være at skifte min Hot ud med en BigMax, de er
jo næsten ens, men er der nogen der kan tale for andre modeller - og
hvorfor?

Følgende 4 styks 45'ere kan jeg se hver dag tæt ved min arbejdsplads, og
jeg har talt med førerne som alle roser hver deres til skyerne... Er der
nogen der har erfaringer med disse?

Peugeot Speedfight
Aprilia SR50
Suzuki AP50
Peugeot Buxy

Jeg skal lige indskyde, at jeg IKKE ønsker en Zip.. min kæreste har en,
og jeg syns den er tudegrim i designet.... men det er bare min
mening.

Jeg fylder 28 i dag og mener det er på tide at tage B-pap og køre
"pænt" - og så håber jeg at der er nogen der vil sætte sig og skrive
et fornuftigt svar...

Mange hilsener
Corty

Fra : Hekto

Dato : 01-03-04 11:42

In article <Xns949F635C22E33corty@212.242.40.196>, email@cNoOrStPyAM.dk
says...

Mere om Peugeot: www.hekto.dk/speedfight
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : BoomBaBy

Dato : 01-03-04 11:50

Jeg vil bare sige tillykke med fødselsdagen :)

Håber ikke du blev skuffet, jeg aner intet om scootere :]

--
Roses are red, violets are blue.
All of my base, are belong to you...

Fra : Corty

Dato : 01-03-04 16:16

Hey du

Tak for hilsenen - det er helt ok.

/Corty

"BoomBaBy" <alfabeta58@hotmail.com> wrote in news:40431534$0$236
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 01-03-04 12:06

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev i en meddelelse

> Følgende 4 styks 45'ere kan jeg se hver dag tæt ved min arbejdsplads, og
> jeg har talt med førerne som alle roser hver deres til skyerne... Er der
> nogen der har erfaringer med disse?
>
> Suzuki AP50

Suzuki AP50 er en rigtig fin maskine, men den kan så vidt jeg har forstået
ikke købes fra ny længere :( Den er vist blevet udskiftet med Estilete.

Fra : rotel

Dato : 01-03-04 15:07

jeg mener at Yamaha aerox er et godt valg.
Sådan en har jeg lige købt, før havde jeg en neos, den kørte i al slags vejr
og den kørte altid. Aldrig gik den ned eller havde start besvær.
Yamaha er et godt valg da de er totalt stabile.

Fra : Corty

Dato : 01-03-04 16:23

Davser Rotel og Brian

Jeg er nu også mest hooked på at købe en brugt. Det passer til min
pungepeng... if u know what i mean..

Jeg kender ikke Yamaha Aerox, men måske du kunne fortælle lidt om den.

Jeg sad lige og gluggede på hektos side om speedfight'en.. Jeg ser at
der er blindtarm på dens udstødning. Jeg kender indtil flere butikker
som sælger 45 km/t godkendte udstødninger uden blindtarm. Må man uden
videre køre med en potte uden tarm, hvis potten er godkendt?

Der er f.eks ingen blindtarm på en BigMax???

Jeg vil gerne kunne køre "ubegrænset", men ønsker ikke at skulle i gang
med et svejseapparat - dte har jeg ingen forstand på.

Med venlig hilsen
Corty

Fra : rotel

Dato : 01-03-04 18:02

http://www.ciao.com/Yamaha_Aerox_R_50__Test_2763991

søg på google med aerox test som input

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 02-03-04 22:58

Mit råd er at droppe projektet !
Dit nyserhvervede kørekort er i fare:
- hvis du kommer til at køre over 76 km/t
- får tre pilsnere
- klumre i trafikken til fare for andre

Men det er kun i fare når du sidder på noget med en nummerplade.
Derfor synes jeg du skal holde dig til knallerten.
Mvh
Jess

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 00:07

In article <4045034f$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, jessm@dwain
[remove].dk says...
> Mit råd er at droppe projektet !
> Dit nyserhvervede kørekort er i fare:
> - hvis du kommer til at køre over 76 km/t
> - får tre pilsnere
> - klumre i trafikken til fare for andre

Køb en MC istedet. Den kan fås til det samme som 45'eren, og kørekortet
koster en smule oven i det andet.

Drikker du 3 pilsnere, og kører på noget med nummerplade, så aflever
selv kørekortet - du er for dum.
Drikker du 3 pilsnere og kører på alm. knallert, så dunk istedet
hovedet hårdt ned i asfalten eller spring ud fra 1. sal - og spar
pilsnerne.

Hvis du klumrer i trafikken - tar' Darwin dig uanset hvad du kører på!

Fra : Corty

Dato : 03-03-04 09:22

Hey gutter

Glad for de medfølgende svar, men jeg kan allerede eliminere de
to af de tre

1. Jeg hader pilsnere og jeg drikker ikke alko før jeg kører...det har
jeg aldrig gjort og det begynder jeg ikke på nu.

2. Jeg kommer ikke op og køre 75 km/t... 55-60 km/t måske, men så heller
ikke mere

Hvis jeg klumrer i trafikken.. tjah... det kan jeg ikke gardere mig for.
Det tror jeg sq ikke at der er nogen der kan.

Jeg har ikke råd til både at tage a- og b- pap, og konen i huset vil
gerne have en medkører, når vi har bil, så det bliver et b- pap. Den
eneste 2-hjuler der så passer er en 45'er..

Jeg kører p.t. på en 30'er der kan rende 50-55 km/t, men kører ikke over
40 km/t.. så jeg kan skam godt finde de lavere indstillinger på et
gashåndtag hæhæ...

Mvh
Corty

Fra : Hekto

Dato : 03-03-04 10:33

In article <Xns94A15F39179FDcorty@212.242.40.196>,
email@cNoOrStPyAM.dk says...
> [...]
>
> 1. Jeg hader pilsnere og jeg drikker ikke alko før jeg kører...det har
> jeg aldrig gjort og det begynder jeg ikke på nu.

Fint!

> 2. Jeg kommer ikke op og køre 75 km/t... 55-60 km/t måske, men så heller
> ikke mere

Nej; men det kunne være overvejelsen værd at tage køretimerne på MC,
nu du alligevel har taget 90% af teorien.

> [...]
> gerne have en medkører, når vi har bil, så det bliver et b- pap. Den
> eneste 2-hjuler der så passer er en 45'er..

Nej, der skal selvfølgelig være råd til det.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : jan jørgensen

Dato : 04-03-04 20:39

HEJSA
suzuki katana ay 50 w har selv en den kører 55-60km uden der er pillet ved
den og fjerner man begrænsningen ( en skive i forrøret ,udstødning ) går den
75-80 km
den starter hver gang kører som en drøm og har et flot design.
mvh jan

Fra : rotel

Dato : 05-03-04 06:53

salg af personlige opnåelser i begejstrings øjeblikket frem for at holde sig
til knallert snak som denne gruppe er til.
Der er jo heller ingen der siger til Hector at han skal begynde at køre på
traktor. Bare fordi det måske er sikkert eller noget andet.

Rotel
og her burde jeg så banke en i hovdet med net etikette
men det gider jeg ikke

Fra : Jante

Dato : 05-03-04 07:24

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev:

> og her burde jeg så banke en i hovdet med net etikette
> men det gider jeg ikke

Det er du vist heller ikke den rette til,
når du ikke selv vil overholde reglerne!

J.L

Fra : rotel

Dato : 05-03-04 12:18

vis mig en der overholder noget som helst !

Fra : Johnny

Dato : 05-03-04 13:11

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> vis mig en der overholder noget som helst !

Nu har jeg "overholdt noget som helst". Fx korrekt citat-teknik.

Fra : Corty

Dato : 05-03-04 14:12

Jeg startede denne tråd for at få nogle gode råd om hvilken 45'er jeg
skulle købe... nu er tråden blevet til mudderkastning, hvilket ikke
var meningen... så jeg synes tråden stopper her, uanset citatteknik eller
andet.

TAK for hjælpen til dem der har svaret fornuftigt på mine spørgsmål.

Til alle andre... well... jeg tror nok de fleste vil være enige om at i er
nyhedsgruppens svageste led.. farvel!!!

Mvh
Corty