Fiskedeller
Fra : lene

Dato : 01-03-04 08:06

Hejsa alle gourmet'er!

Kan I fortælle mig hvordan jeg laver nogle rigtigt gode fiskedeller-ligesom
dem man kan købe. Saftige, luftige o.s.v. Jeg ved godt hvordan man laver
fiskefrikadeller, men mine bliver altså slet ikke så gode.
Havde tænkt mig at lave nogle til aftensmaden, så hurtig hjælp bliver
modtaget med stor TAK
Venlig hilsen Lene

Fra : mcloud

Dato : 01-03-04 09:59

"lene" <lesletligedette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle gourmet'er!
>
> Kan I fortælle mig hvordan jeg laver nogle rigtigt gode
fiskedeller-ligesom.

Hej Lene
Jeg plejer at købe grofthakket torsk hos fiskemanden eller i Føtex, omkring
½ kilo .
Der i blander jeg et revet løg ,1 æg , salt og peber efter smag , 1-3 spsk
mel og mælk.
Der steges ved høj varme uden af dellerne bliver sorte .
Disse er utroligt luftige og velsmagende.
Masser af citron og hjemmelavet remulade serveres til .

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 21:20

mcloud skrev:

>Masser af citron og hjemmelavet remulade serveres til .

Lyder lækkert! Hvordan laver du remoulade?

--
Hilsen Jakob

Fra : Nanna D. R.

Dato : 02-03-04 13:06

"Jakob" <jtonospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Lyder lækkert! Hvordan laver du remoulade?

En halv pose god majonæse.
Blend et bundt persille -5 syltede agurker -2-3 spsk kapers og ½ revet løg.
Bland det sammen med majonæsen. Fortynd det evt. med fromage frais (er ikke
sikker på stavmåden) for en mere fedtfattig udgave.
Det smager forrygende
Nanna

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-03-04 13:09

> [...]
> fiskefrikadeller, men mine bliver altså slet ikke så gode.
> Havde tænkt mig at lave nogle til aftensmaden, så hurtig hjælp bliver

En lidt atypisk, måske, men succesfyldt:
torskefars
grovhakket løg og rosenkål, så meget at det skal presses som (frost)snebolde
for at hænge sammen.
En anelse karry
dertil pasta og panden kogt af med 18% creme fraiche ( det klumper lidt som
det skal ) med lidt ekstra karry i.
Lyder mærkeligt, men sådan fik jeg datteren til at spise fisk og det blev en
gæsteret.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Rømer

Dato : 01-03-04 13:42

Nogen skal nok rynke på næsen, men fiskefrikadeller smager altså godt med en
lille klat solbærsyltetøj til...

Vi bruger altid sej til fiskefrikadeller - der lugter ikke så meget af fisk
i hele huset bagefter...
Opskriften kan jeg desværre ikke hjælpe med - det er fruen i huset, der
klarer dem - sådan på slump...

Fra : lene

Dato : 01-03-04 15:59

Hejsa
Tak for Jeres forslag! Det ender vist med at jeg må prøve det hele.
MVH Lene

Fra : Harry Lund

Dato : 02-03-04 14:26

De fleste nævnte ikke dette lille triks: pisk 2 æggehvider og ibland en
knivspids bagepulver. Det er proffens måde at lave dem på.

Fra : lene

Dato : 03-03-04 08:52

Tak Harry- det var måske mere sådan noget jeg var ude efter!
MVH Lene

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-03-04 18:23

"lene" <lesletligedette@satzone.com> wrote in message
> [...]
[klip]
> Kan I fortælle mig hvordan jeg laver nogle rigtigt gode
fiskedeller-ligesom
> dem man kan købe.

Hvor kan man købe gode fiskefrikadeller?

Karina