Mozilla-problemer
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 03:48

Hej Ng
Jeg kan ikke få min side www.peter-m-p.dk til at stå rigtigt i Mozilla.
Alle bokse flyder op oven i hinanden bortset fra de steder hvor indholdets
højde er defineret f.eks. www.peter-m-p.dk/malerier.shtml , men er det
virkelig et krav at højden skal defineres?
Hvis, hvordan så? Hvad ellers?
--
Hilsen
Mia

Fra : [x]

Dato : 01-03-04 14:08

Hey.

Præcist hvad der skaber problemet ved jeg ikke, men jeg vil råde dig til at
lave siden i tabeller. Dermed kan du meget lettere styre hvor de enkelte
elementer skal være på siden. Tag evt. et kig på lektion 10 og 11 her:
http://www.html.dk/tutorials/html/

Håber det hjælper.

mvh.
[x]

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 14:39

"[x]" skrev i en meddelelse:
> [...]
> lave siden i tabeller. Dermed kan du meget lettere styre hvor de enkelte
> elementer skal være på siden. Tag evt. et kig på lektion 10 og 11 her:

Ja, på nuværende tidspunkt lyder det fristende men jeg vil jo netop bort
fra det gamle misbrug af tabeller.
--
Hilsen
Mia

Fra : [x]

Dato : 01-03-04 15:34

> Ja, på nuværende tidspunkt lyder det fristende men jeg vil jo netop
bort
> fra det gamle misbrug af tabeller.

Well, så kan jeg selvfølgeligt godt se det, men jeg mener nu kun at man
misbruger tabeller hvis man bruger dem "forkert". Jeg er af den opfattelse at
tabeller gør næsten alt lettere, og bliver de brugt "rigtigt", så også
pænere.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-04 16:06

[x] skrev:

> Well, så kan jeg selvfølgeligt godt se det, men jeg mener nu
> kun at man misbruger tabeller hvis man bruger dem "forkert".

Det er svært at være uenig i. Spørgsmålet er så blot hvad du mener
er forkert brug af tabeller.

Kender du følgende postkort?
<http://www.lazycat.org/postcards/tables.html>

Tabeller er beregnet til tabulære data - ikke til at opdele en side
i logiske enheder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 14:47

> [...]
> højde er defineret f.eks. www.peter-m-p.dk/malerier.shtml , men er det
> virkelig et krav at højden skal defineres?

Jeg har nu fået løst en stor del af Mozillaproblemerne ved at lægge
sidefoden i en div, men har stadig nogle problemer med at mine hvide bokse
der går ind i hinanden.
Hvis en boks bredde er 90 % bred og der i den ligger en anden boks der også
er 90 % bred er det så ikke 90 % af den bredde der er til rådighed i den
første boks?

--
Hilsen
Mia

Fra : [x]

Dato : 01-03-04 15:30

> [...]
> er 90 % bred er det så ikke 90 % af den bredde der er til rådighed i den

Jo, hvis du laver en boks1 der 90%, og deri laver en boks2 der er 90% af boks1,
så bliver boks2 81% af det der er tilrådighed for boks1. Jeg vil dog råde dig
til at lave størrelserne i pixels istedet. Dermed får du helt faste størrelser,
og det kan nu være lettere at styre.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-03-04 16:03

"[x]" <x@ionline.dk> skrev

> Jeg vil dog råde dig
> til at lave størrelserne i pixels istedet. Dermed får du helt faste
størrelser,
> og det kan nu være lettere at styre.

Men dermed ryger den fleksibilitet i forhold til størrelsen på brugerens
browservindue, som Mia netop har opnået med %'erne.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 16:51

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> Men dermed ryger den fleksibilitet i forhold til størrelsen på brugerens
> browservindue, som Mia netop har opnået med %'erne.

Præcis hvad jeg ville, og jeg har tjekket det hele igennem flere gange, kan
ikke se hvad der skulle halte og alligevel vises "sidestykkerne" og
midterstolpen" ikke i Mozilla.
Bliver fristet til at tage den upopulære beslutning at droppe
Mozillabrugere.
Hjææææælp!

--
Hilsen
Mia

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-03-04 18:29

"Mia" == Mia J <sluddermor> writes:

> [...]
> midterstolpen" ikke i Mozilla.
> Bliver fristet til at tage den upopulære beslutning at droppe

Jeg tror du skal prøve at smutte over i .clientside, og spørge om der
er nogen der kan fortælle hvad der er galt med fader.js - den æder
ihvertfald billederne, så snart der skal fades.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 19:17

"Anders Wegge Jakobsen" skrev i en meddelelse:
> Jeg tror du skal prøve at smutte over i .clientside, og spørge om der
> er nogen der kan fortælle hvad der er galt med fader.js - den æder
> ihvertfald billederne, så snart der skal fades.

Ja - der har spørgsmålet ang. fader.js nu ligget et stykke tid uden respons.
Der er tilsyneladende ikke så meget aktivitet i den gruppe, men jeg håber
stadig på en løsning.

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 01-03-04 17:02

Hej Erik
"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
brugerens
> browservindue, som Mia netop har opnået med %'erne.

Jeg har prøvet at hjælpe Mia, men mine forklaringer har er vist ikke så
gode og lærerige som dine, du ved det er den med poienten som lige får
det til at falde i hak. Jeg tror at Mia har samme problem som jeg havde
med "float" og "absolute", jeg kan bare ikke forklare det , men kan man
det, er det som en leg. Undskyld hvis jeg har skudt forkert. Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 17:47

"from south" skrev i en meddelelse:
> [...]
> med "float" og "absolute", jeg kan bare ikke forklare det , men kan man
> det, er det som en leg. Undskyld hvis jeg har skudt forkert. Mvh Knud

Hvad er det for noget sludder med at dine forklaringer ikke er gode og
lærerige. Jeg har haft utrolig stor glæde af din privatundervisning og var
aldrig nået så langt uden den. Der er stadig ting jeg ikke har fanget (fordi
jeg skal ha' det ind med skeer) og så valgte jeg nu at spørge i gruppen
fordi jeg ikke ville blive ved at overfalde dig med spørgsmål og fordi jeg
ved din hjælp er nået så langt at jeg har fattet det grundlæggende i
systemet (håber jeg).
Det eneste rigtige i din udmelding er, at jeg stadig ikke kan forholde mig
til "float" og "absolute" som er lidt diffust for mig, men det er jo ikke
din fejl at jeg er tungnem.
STOR TAK TIL DIG

--
Mange hilsner