montering af en zalmans 92mm på et radeon ~
Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 23:10

Hej

OK, jeg køber et radeon 9800 xt, og en low-noise køler, en zalmann 92mm

Nogen erfaringer med begge og monteringen af denne køler?

Fra : stig klausen

Dato : 29-02-04 23:19

ka den kabinetkøler sidde på dit radeon 9800 xt

stig

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 23:50

"stig klausen" <sdk@tele2adsl.dk> wrote in message
> ka den kabinetkøler sidde på dit radeon 9800 xt
>

> stig

Øhhhh, u got me, jeg er ikke engang sikker på at den køler er beregnet til
grafikkort !

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 29-02-04 23:29

> OK, jeg køber et radeon 9800 xt, og en low-noise køler, en zalmann 92mm
>
> Nogen erfaringer med begge og monteringen af denne køler?

Nej, ikke lige med den køler...

Jeg har på min ZM80C-HP monteret en lille 40mm blæser som jeg havde
liggende...

Du skal bruge 2 stk. 4mm møtrikker og skruer/bolte der passer til :)

Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-02-04 23:34

Brian Lund wrote:
> Du skal bruge 2 stk. 4mm møtrikker og skruer/bolte der passer til :)

Hvorfor så ikke bare købe den originale Zalman blæser der hører til
køleprofilen?

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM403

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 23:52

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor så ikke bare købe den originale Zalman blæser der hører til
> [...]

Er den lydsvag, eller ... kan man få den mere lydsvag ?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-03-04 00:29

..:J:. wrote:
> Er den lydsvag,

Tja... ved 5V støjer den med 20 db. Om det er støjsvagt nok, er op til
dig...

eller ... kan man få den mere lydsvag ?

Det tror jeg ikke. Sådan et R9800XT kræver en hvis form for køling. Jeg tror
Zalman's ZM80C-HP + den blæser jeg linkede til (OP1-HP) er det mest lydløse
man kan få...

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 01:07

> [...]
tror
> Zalman's ZM80C-HP + den blæser jeg linkede til (OP1-HP) er det mest

Ser på den i løbet af ugen :) Takker !!

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-03-04 03:13

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
tror
> Zalman's ZM80C-HP + den blæser jeg linkede til (OP1-HP) er det mest

Den siger ikke noget her, hverken ved 5 eller 12V.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-03-04 08:26

Martin Johansson wrote:
> Den siger ikke noget her, hverken ved 5 eller 12V.

Så er det jo super

Fra : Erik

Dato : 01-03-04 15:00

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har på min ZM80C-HP monteret en lille 40mm blæser som jeg havde
> liggende...
>
> Du skal bruge 2 stk. 4mm møtrikker og skruer/bolte der passer til :)

Hvis man sætter sådan en fætter på et 9800xt er der så plads nok
under ZM80'eren til at man kan montere køleprofiler på rammene?

--
Erik

Fra : Brian Lund

Dato : 01-03-04 16:09

> Hvis man sætter sådan en fætter på et 9800xt er der så plads nok
> under ZM80'eren til at man kan montere køleprofiler på rammene?

Nu kender jeg ikke lige 9800 kortene, jeg har selv et 9500...

Hvis det er meget lave RAM-kølere kan de måske godt gå på undersiden af
kortet, der er ca. 2~2,5 cm luft mellem kort og profil... På oversiden af
kortet er der ikke plads, der er under 1 cm luft!

Brian