Peugeot speedfight
Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-02-04 22:51

Hej

Har købt en peugeot speedfight 98'er men der var ingen brugermanual
med så jeg er lidt i tvivl om nogle af instrumenternes betydning osv.

Well med udgangspunkt i billedet http://217.157.194.50/speed.jpg har
jeg et par spøgsmål.

Øverst er der 3 "huller", det længst til venstre giver sig selv, det
er benzinmåleren, det i midten er speedometeret men hvad med hullet
længst til højre, der er pt. et peugeot logo men hvad kan der ellers
være der ? (Gætter på der er et eller andet måske et ur på lidt dyrere
modeller) ?

Og så til lamperne medenunder..

Dette er mine gæt men ret mig bare hvis jeg tager fejl..

1. Langt lys aktiveret
2. Olie (Gætter på den lyser hvis der skal 2-takts olie på)
3. Blinklys.
4. Aner ikke hvad den er til ,den blinker når knallerten er slukket ?
(Lidt ala alarm blink i biler)..

Desuden vil jeg gerne spørge om det er normalt at blinklyset blinker
lidt i utakt, det kommer ligesom lidt i serier, 3 hurtigt efter
hinanden og så et par langsomme.. (Dog skal det siges at batteriet er
kaput så det kan jo være det er derfor)...

Håber nogen kan svare..

Henrik Madsen

Fra : Michael

Dato : 29-02-04 23:25

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længst til højre, der er pt. et peugeot logo men hvad kan der ellers
> være der ? (Gætter på der er et eller andet måske et ur på lidt dyrere

Det er til temperaturmåler på en vandkølet model

> [...]
> 3. Blinklys.
> 4. Aner ikke hvad den er til ,den blinker når knallerten er slukket ?
det er indikator lampe til startspærren

> [...]
> hinanden og så et par langsomme.. (Dog skal det siges at batteriet er
> kaput så det kan jo være det er derfor)...
ja det er derfor
MVH Michael

Fra : Hekto

Dato : 29-02-04 23:56

In article <kan440p7lr5o0bhvhdjtfjbo15skqvcr3t@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> [...]
> længst til højre, der er pt. et peugeot logo men hvad kan der ellers
> være der ? (Gætter på der er et eller andet måske et ur på lidt dyrere

Ja, det er en AC med belyst logo!!!
Havde det været et kølevandstermometer, ville det have været en LC.

> [...]
> 3. Blinklys.
> 4. Aner ikke hvad den er til ,den blinker når knallerten er slukket ?

4'eren blinker med ca. et par sekunders mellemrum rødt, når den er
låst. Det viser at startspærren er aktiveret.
Nogle små knægte er så så dumme, at de forsøger at stjæle sådan een,
engang imellem ... og bliver sørgeligt skuffede! Startspærren virker!

> [...]
> hinanden og så et par langsomme.. (Dog skal det siges at batteriet er
> kaput så det kan jo være det er derfor)...

.... det er batteriet! Skift det inden du får problemer. Startspærren
skal nemlig have strøm for IKKE at virke!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto