Hjælp - Hawaii og San Francisco
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-02-04 18:28

Hejsa

Jeg har en konference med arbejdet på Hawaii og og tager lidt ferie inden.

Periode: 8/4-21/4
Ankomst SF: 9/4 og afgang enten 11 eller 12.
Alternativ 1:Ankomst Hawaii Honululu den 11 eller 12/4 og videre til big
island den 15/4
Alternativ 2: Direkte til Big Island den 11 eller 12

Jeg havde tænkt mig at bruge den fulde dag i SF i Yosemite Park, men skal
jeg forlænge det med en dag mere for at se Alcatres? jeg har ikke tænkt mig
at bruge tid på museer alligigevel, og en dag mere i SF koster en dag på
hawaii

Nå og hvad med hawaii skal jeg tage direkte til big island eller skal jeg
tage forbi Honululu øen først?

Og til slut kan i nævne et par must see i:
- SF
- Big Island
- O'ahu (Honululu)

På forhånd mange tak for hjælpen

Jesper

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-02-04 19:03

Kan noge i øvrigt anbefale rejsebøger om Hawaii?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-02-04 22:42

On Sun, 29 Feb 2004 18:27:41 +0100, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>at bruge tid på museer alligigevel, og en dag mere i SF koster en dag på

Yosemite National Park ligger langt væk fra SF, så det kræver, at man
tager en overnatning i området. Med mindre du vil køre 300 km hver vej
samme dag. Sats hellere på at bruge en dag i SF, se de forskellige
seværdigheder incl. en tur til Alcatraz (bestil billet hjmmefra).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-02-04 23:55

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

hmm mærkeligt jeg fandt på det da jeg så man kunne købe en endagstur dertil

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-03-04 00:59

On Sun, 29 Feb 2004 23:54:52 +0100, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

>hmm mærkeligt jeg fandt på det da jeg så man kunne købe en endagstur dertil

Det er en lang tur, men så slipper du for at køre selv. Regn med
omkring 4-5 timer hver vej, men hvis turen starter meget tidligt, så
kan det lade sig gøre (specielt når du ikke skal køre selv).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-02-04 23:58

Det var denne tur jeg tænkte på

Introduction:

Yosemite Valley
© San Francisco Convention and Visitors Bureau

After crossing the San Francisco Oakland Bay Bridge you will travel
through the Great Central Valley and into the Sierra foothills where the
Forty-Niners panned for gold. Follow the beautiful Merced River to the
Sierra Nevada Mountains and enter Yosemite National Park. Glaciers cut
through these mountains forming the spectacular granite monuments you will
see throughout the park. Ample time is scheduled to visit the scenic wonders
of Yosemite Valley.
Highlights include:

a.. San Francisco/Oakland Bay Bridge
a.. Sierra Nevada Range
a.. El Capitan
a.. Bridalveil Falls
a.. Vernal Falls
a.. Merced River
a.. Yosemite Falls
a.. Cathedral Spires
a.. Half Dome

begin 666 blank.gif
J1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```$!,@`[
`
end

Fra : Engelbredt

Dato : 03-03-04 14:07

Hvilket selskab arbejder du i?? for så vil jeg godt anbefales
rigtig god tur.

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 15-03-04 17:35

Alcatraz er en stor oplevelse men jeg ville foretrække en dag mere på Oahu
istedet.

På Big Island er der ikke så meget andet at se end lavamarker, vulkanerne
incl. regnskoven og så masser af hill-billies.
Jeg ville tage flest mulige dage på Oahu istedet - der er meget mere
forskelligt at se.

Forslag til få dage hvert sted:
SF / omegn: Chinatown, Alcatraz, Golden Gate, Point Reyes, Hearst Castle
(ved San Simeon mellem SF og LA), Bodie (ghosttown) og Yosemite.

Oahu: Pearl Harbour, Waikiki by night, Hanauma Bay, Sandy Beach, Koko Head,
Sacred Falls

Big Island: Mauna Kea, Hawaii Vulcanoes Natl' Park, det indre af øen.

Husk i øvrigt af vejene ind i Yosemite nemt kan være lukket pga. sne /
laviner i april.

God tur, det bliver lækkert at få noget varme, hvad?

Jesper

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 15-03-04 17:38