Mangler et link til en side om knallerter
Fra : Henning Lund

Dato : 29-02-04 15:17

Min søn har fået til opgave at lave en historie om hvordan en
knallertmotor er opbygget og fungerer, kender nogen en god side som
omhandler emnet, gerne med gearmotorer samt nogle billeder som viser
noget om emnet.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Hekto

Dato : 29-02-04 16:32

In article <4041f602$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

http://www.hekto.dk/speedfight/variator.htm
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Henning Lund

Dato : 29-02-04 17:21

Hekto skrev:

> http://www.hekto.dk/speedfight/variator.htm
> http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Du har ikke noget mere konkret om cylinderens/stemplets virkningsmåde,
samt en alm. gearkasse på lager?

Fra : Hekto

Dato : 29-02-04 17:59

In article <40421453$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...

> Du har ikke noget mere konkret om cylinderens/stemplets virkningsmåde,
> samt en alm. gearkasse på lager?

Transmission:
http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm
2T:
http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm

.... så er det bare at oversætte, så er den opgave færdig! ;0)

Fra : Henning Lund

Dato : 29-02-04 20:04

Hekto skrev:

> [...]
> http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm
>
> ... så er det bare at oversætte, så er den opgave færdig! ;0)

Ja og nu er det ikke fordi jeg er vanskelig, men knægten er ikke så
gammel og har kun haft engelsk i 1 år, så den bliver nok for svær.

Fra : Hekto

Dato : 29-02-04 23:52

In article <404238ce$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Ja og nu er det ikke fordi jeg er vanskelig, men knægten er ikke så
> gammel og har kun haft engelsk i 1 år, så den bliver nok for svær.

Så må du jo som far, træde i karrakter, og fortælle ham hvad han ser på
billederne!
Så vil han være stolt og tro du ved alting, selv om du bare læser højt!
;0)

Fra : Henning Lund

Dato : 01-03-04 20:01

Hekto skrev:

> Så må du jo som far, træde i karrakter, og fortælle ham hvad han ser
> på billederne!

Den går ikke, opgaven lød på han selv skulle fixe opgaven, og det er
meget lettere når det er på dansk.