Jeg ser Michael Bay film
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 29-02-04 13:13

Jeg ser Bay's film, fordi han hele tiden formår at vise noget imponerende på
film, og fordi han tydeligvis elsker film mediet.

Jeg ser dem osse, fordi han ved hvordan man hele tiden udnytter sit kamera,
og fordi han hele tiden putter noget spændende ind i sin framing -
widescreen fotografering har sjældent set så godt ud; Der bliver altid vist
noget nyt og lækkert i Bay's fotografering.

Derudover ser jeg hans film, fordi man altid får den information man skal
bruge, for at interessere sig for hans karakterer og de situationer hans
karakterer befinder sig i - man ved hvor man har dem, og man kender deres
motivationer; Det er hvad man skal bruge, og man ved altid at der ikke
bliver sparet på konsekvenserne for de handlinger personerne foretager sig.

Samtidigt ser jeg filmene, fordi Bay aldrig går på kompromis med hverken det
visuelle, budgetmæssige og alt det andet tekniske som gør, at man får en
lækker film serveret.

Jeg så Bad Boys 2 igår, og det er uden tvivl én af de bedste rene action
film jeg har set, i meget lang tid - den ved hvad den er, og ved hvad den
gør, og den gør det fantastisk - den har faktisk næsten alt. DVD'en
indeholder iøvrigt noget af det mest dybdegående ekstra materiale jeg længe
har set på en DVD. Det er modigt af Bay, at han har givet lov til at flere
af tingene bliver vist - film er ikke altid sjovt at lave.

Kudos til Bay og Bruckheimer - de ved hvordan man laver film.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 16:04

> [...]

> har set på en DVD. Det er modigt af Bay, at han har givet lov til at flere
> af tingene bliver vist - film er ikke altid sjovt at lave.

I forhold til Bad Boys 2 kan jeg kun nikke genkendende i din retning - det
er en helt fantastisk underholdende action film - især biljagten med
lastbilen der smider biler af sig er fantastisk (samme kaliber som Freeway
Chase i Reloaded) - desuden er jeg en sucker for Matrix lignende effekter
(kugler i slowmo etc.) - jeg lejede den, men overvejer stærkt et køb - netop
for at se extras osse.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 29-02-04 17:06

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> især biljagten med
> lastbilen der smider biler af sig er fantastisk (samme kaliber som Freeway
> Chase i Reloaded)

Bil jagten i Bad Boys 2 er ligaer forbi ditto i Matrix Reloaded.

Den i Reloaded lignede noget fra et computerspil, mens den i Bad Boys 2
ligner en bil jagt - Frankenheimer og Friedkin kunne ikke ha' gjort det
bedre.

Fra : Zeki

Dato : 29-02-04 16:39

Det er meget muligt at Bay-film er flot fotograferet, klippet og indeholder
"rendyrket" action, masser af eksplosioner osv.

Men, udover 'The Rock' (som heldigvis var co-produceret af Sean Connery),
leder jeg nu stadig efter en Bay-film, med en historie som kan holde mig
fanget.

Personligt synes jeg at Bad Boys 2 er en usmagelig film. To en halvtimes
non-stop action uden nogen sammenhæng i historien, indeholdende homofobiske
vittigheder, kadavere der bliver kørt over på motorvejen, blod alle vegne
osv...

That's NOT entertainment.

mvh Zeki

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 16:46

> [...]
homofobiske
> vittigheder, kadavere der bliver kørt over på motorvejen, blod alle vegne

jeg er tosset med bad boys 2, men jeg kan udmærket forstå den holdning du
har - Armageddon og Pearl Harbor er 2 af mine hadefilm!

Fra : Thomas

Dato : 01-03-04 23:50

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
homofobiske
> vittigheder, kadavere der bliver kørt over på motorvejen, blod alle vegne

Det er da lige så meget underholdning som alle mulige andre film... Det er
jo
naturligvis bare en anden genre...
Filmen er jo lavet som en action-drengerøvs-film. Og skal også ses som
sådan.
Den skal jo netop ikke ses pga. handlingen/historien... Historien er jo
nærmest
bare en nødvendig ting, for at få alle action-scenerne, og jokesene til at
hænge
bare en lille smule sammen, i en større sammenhæng...

Dermed selvfølgelig ikke sagt at man ikke kunne have lavet en gennemtænkt
historie, ud af filmen. Det kunne man vel godt... Men meningen med filmen
er
jo bare at få folk til at grine, og måbe lidt over action-scenerne... Og så
er
handlingen nok ikke så vigtig...

Mvh. Thomas