Kør Selv Skotland - Erfaringer?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-02-04 10:23

Hej,

Kæresten og jeg taler om at tage til Skotland i august i en uges tid,
og det eneste, vi indtil videre ved, er at vi vil rundt i landet... Vi
diskuterer p.t. følgende muligheder:

- Skal vi køre i egen bil og tage sejle Gøteborg - Newcastle?
- Skal vi flyve til Skotland og leje bil?
- Skal vi booke overnatning hjemmefra?

Hvis nogen gider dele ud af erfaringer, vil vi blive meget glade!
Informationer om, hvad din/jeres ferie kom til at koste samlet vil
også være rart!

Mvh,

Morten

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 29-02-04 11:14

> - Skal vi køre i egen bil og tage sejle Gøteborg - Newcastle?
> - Skal vi flyve til Skotland og leje bil?
> - Skal vi booke overnatning hjemmefra?

Med gode erfaringer gjorde vi følgende:

Fløj til Edinburgh via Færøerne (fordi vi fik et godt tilbud) bookede første
og sidste overnatning (sidste ved lufthavnen) - kan ikke huske navnet på
firmaet, det ordnede det (tænker).

Lejede bil og kørte selv rundt -fantastisk oplevelse -almindeligvis ikke
problemer med at finde "bed and breakfast". Boede i byer, på fårefarme og
hos exentriske gamle damer i store huse. Meget spændende.

Hvis I kan køre i bil med automatgear (let) lej da en med det, da det letter
venstrekørslen.

VH Birgitte

Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-02-04 11:51

On Sun, 29 Feb 2004 11:13:31 +0100, "Birgitte Abkjær"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Fløj til Edinburgh via Færøerne (fordi vi fik et godt tilbud) bookede første
>og sidste overnatning (sidste ved lufthavnen) - kan ikke huske navnet på
>firmaet, det ordnede det (tænker).

At flyve via Færøerne har ikke lige været med i overvejelserne, men
selvfølgelig kan det være ligegyldigt, hvis billetten er billig.

>Lejede bil og kørte selv rundt -fantastisk oplevelse -almindeligvis ikke
>problemer med at finde "bed and breakfast". Boede i byer, på fårefarme og
>hos exentriske gamle damer i store huse. Meget spændende.

Det lyder godt! Det er ret surt at stå kl. sent om aftenenen og ikke
have noget sted at overnatte.

>Hvis I kan køre i bil med automatgear (let) lej da en med det, da det letter
>venstrekørslen.

Lige netop derfor har vi diskuteret det upraktiske i at tage egen bil
med. Jeg tager mig lige en lille surftur.

Tak for responsen!

Mvh,

Morten

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 29-02-04 13:57

Lidt rettelser efter en tænkepause:

Vi fløj via Aberdeen.

Firmaet, der hjalp os med det praktiske var Scottish Country Cottages´
danske afdeling i Rønde.

VH Birgitte

Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-02-04 14:04

On Sun, 29 Feb 2004 13:56:43 +0100, "Birgitte Abkjær"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Lidt rettelser efter en tænkepause:

Tænkepauser kan nu være ret praktiske

Tak ska' du ha'!

Morten

Fra : M.Andersen

Dato : 29-02-04 22:30

Hej
Jeg var i Skotland, september 2002.
Dengang fløj vi ret billigt med Go, de hedder nu Easy Jet, til Edinburgh via
Stansted London.

Bilen Lejede vi også gennem Scottish Country Cottages/ Arnold Clarke til en
ganske rimelig pris.

Vi overnattede på tilfældige B&B, til ca 25£-30£ pr.nat.

Mikael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-03-04 21:23

On Sun, 29 Feb 2004 22:29:44 +0100, "M.Andersen"
<mikko@andersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Stansted London.
> Bilen Lejede vi også gennem Scottish Country Cottages/ Arnold Clarke til en

Jeg kigger lidt på begge dele. Tak ska' du ha'!

/Morten