Q: USB port i iMac
Fra : kihdip

Dato : 25-04-01 09:05

Jeg har et externt diskdrev til min iMac, der naturligvis kører via USB.

Når jeg starter iMac'en op, får jeg imidlertid ingen ikon frem på skærmen
med mit drev.
Jeg må derfor hive USB stikket ud, og sætte det i igen, før iMac'en
registrerer drevet.
(At putte en diskette i drevet hjælper heller ikke noget)

Mangler jeg noget i opsætningen af iMac'en ???

MVH
Kim Hyldgaard

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 25-04-01 10:01

kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se,Ny-Internet writes:
>Mangler jeg noget i opsætningen af iMac'en ???

Næppe. Jeg har været ude for det samme med både brænder & scanner. Fra
support-afdelingen hos LaCie (mægtig flinke folk) har jeg fået at vide, at
problemet kan løses ved at opdatere firmwaren i drevet (eller rettere den
bridge, der skaber forbindelsen mellem IDE og USB). Jeg har ikke fået det
gjort endnu, så jeg tør ikke sige om det virker.
Men du kunne jo prøve at se på support-siderne hos det firma, som har
fremstillet dit USB-drev?`

Mvh Ben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-04-01 10:35

kihdip <kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se> wrote:

> [...]
> registrerer drevet.
> (At putte en diskette i drevet hjælper heller ikke noget)
>
> Mangler jeg noget i opsætningen af iMac'en ???

Hej Kim

Hvilken port bruger du til drevet ? Har du en printer på også ? Prøv at
sætte printeren i den ledige port i keyboardet.

Hvad er det for en iMac, hvilket OS og så videre vil lette
problemløsningen meget.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : kihdip

Dato : 25-04-01 11:21

> [...]
>
> --
> Cordiali saluti Jesper
>
> "Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya

Jeg bruger MacOS 9.1 og har en pæn blå iMac 350 MHz. (Det er ikke for at
være næsvis, men jeg er i høj grad Mac - begynder!)

Iøvrigt har jeg prøvet både USB porte på tastatur og iMac med samme
resultat.

Kim