Atkins' metode!
Fra : Freedom

Dato : 28-02-04 23:24

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig at høre om det ikke er svært at holde kuren? Er det
sådan at hvis man ikke holder det 100% så taber man sig ikke?

Jer som virrkeligt har tabt jer meget, bliver i ved med at sppise efter
forskrifterne efter endt kur?

Jeg pønser på at gå i gang, men er så bange for jeg ikke kan undvære mit
brød;))))

Iben

Fra : Champion

Dato : 29-02-04 09:32

Freedom wrote:
> Hej alle,
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om det ikke er svært at holde kuren?
Er det
> sådan at hvis man ikke holder det 100% så taber man sig ikke?

For mange år siden var jeg på en feddfattig kur,
og der var jeg sulten hele tiden.
På Atkins er jeg ikke sulten og har uden problemer
(og 100% uden snyd) holdt kuren i 3 uger nu.

> Jeg pønser på at gå i gang, men er så bange for jeg ikke kan undvære
mit
> brød;))))

Jeg køber nogle klidkiks - Fiberkiks Minimum - i Føtex.
Dem spiser jeg 4 af med en god skive ost på hver morgen.
De er også vældig gode som mellemmåltid og indeholder
kun ca 0,5 g kulhydrat pr. kiks.
Så jeg har faktisk ikke savnet rugbrød overhovedet.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-03-04 18:07

[Freedom | Sat, 28 Feb 2004 23:24:08 +0100]

>Jeg kunne godt tænke mig at høre om det ikke er svært at holde kuren?

Det er meget forskelligt; jeg syntes at det i starten var svært da det
var noget af en kostomvæltning (jeg SAVNEDE kage), men jeg mødte en stak
mennesker i weekenden der alle havde syntes at det var ret let?

>Er det sådan at hvis man ikke holder det 100% så taber man sig ikke?

Ja & Nej; der er jo ikke nogen fast kostplan du skal følge, så er du på
et niveau hvor du måske spiser 30 g. omsættelige kulhydrater i dagen og
"pludselig" en dag spiser 35 g., betyder det ikke noget særligt.

Men hvis du så en aften går grassat og spiser 2 burgere, 20 flødeboller,
5 marcipanbrød og drikker 2 l. mælk (et konkret eksempel fra én af mine
venner) - altså får kroppen ud af den tilstand hvor du forbrænder dit
fedt, får du pludselig et par dage før du taber dig igen.

>Jer som virrkeligt har tabt jer meget, bliver i ved med at sppise efter
>forskrifterne efter endt kur?

Jeps, men i en mere moderat version.

>Jeg pønser på at gå i gang, men er så bange for jeg ikke kan undvære mit
>brød;))))

Hvis det kan hjælpe noget, er det kun slemt i starten - efterhånden som
du får omlagt din kost, får du mindre behov for det. Der findes dog
firmaer der fremstiller blandinger til kulhydratfattigt brød (jeg har ét
af disse firmaer).

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk