Nogen der har erfaring med annoncering hos~
Fra : L.Funch

Dato : 28-02-04 22:48

Hej Allesammen.

Jeg er blevet kontaktet af en medarbejder fra AB Gruppen, som påstår at
deres fornemmeste job er at finde gode entreprenører m.m. til landets andels
og boligforeninger og at de sagtens ville kunne gøre brug af mig hvis jeg nu
valgte at annoncere hos dem.

Er der nogen der har erfaringer eller har hørt om det omtalte?

Det er jo svært i disse annonce-haj tider hvis der endelig kommer en med et
godt tilbud (hvilket jeg dog er stærkt i tvivl om overhovedt snart kan lade
sig gøre)

Håber på lidt info fra et godt forum.

Mvh.
Lars Funch.

Fra : Karl Viggo

Dato : 29-02-04 07:59

Så er du da i hvert fald sikker på at komme af med nogen tusinde kroner med
meget reinge chance for at hente dem hjem igen.

Viggo

Fra : L.Funch

Dato : 29-02-04 09:04

"Karl Viggo" <karlviggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så er du da i hvert fald sikker på at komme af med nogen tusinde kroner
med
> meget reinge chance for at hente dem hjem igen.
>
> Viggo

Hej Viggo.

Skriver du af erfaring med AB Gruppen eller skære du alle over én kam?

Mvh.
Lars Funch

Fra : Karl Viggo

Dato : 29-02-04 11:13

Min erfaring fra boligforeningsvirksomhed siger mig at jeg aldrig ville slå
op i en sådan annoncebog for at finde min leverandør. Derfor er det
fuldstændigt ligegyldigt om AB gruppen er ok eller ej. Værdien af deres
produkt, som tilsyneladende består af en annoncesamling fra 'tilfældige'
leverandører vil ikke blive brugt.

Fra : L.Funch

Dato : 29-02-04 11:47

> [...]
> fuldstændigt ligegyldigt om AB gruppen er ok eller ej. Værdien af deres
> produkt, som tilsyneladende består af en annoncesamling fra 'tilfældige'

Hej Viggo.

Med alt respekt for dit indlæg, men fordi du ikke vil, er jo ikke
ensbetydende med at alle andre i DK heller ikke vil.

Det jeg søgte, var folk der evt. havde annonceret igennem AB Gruppen for at
høre deres erfaringer.

Jeg har dog sagt nej tak til tilbudet af to grunde.

1. Jeg vil hellere annoncere i lokalaviser, hvis jeg skal annoncere.

2. Jeg har omtrent den kundekreds, jeg har brug for p.t.

Mvh.
Lars Funch

Fra : Leonard

Dato : 29-02-04 12:02

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> wrote:

>Med alt respekt for dit indlæg, men fordi du ikke vil, er jo ikke
>ensbetydende med at alle andre i DK heller ikke vil.

Jeg kan så tilslutte mig Viggos holdning og fremgangsmåde, selvom jeg
ikke er i en andelsbolig, men bare har et firma. Jeg finder ikke
forhandlere ved at kigge i annoncer for bestemte kundegrupper, men ved
at kigge i lokalområdet, i fagbogen (den gule fra TDC) eller ved at
søge på internettet, samt ikke mindst ved at få anbefalinger fra folk
jeg kender. Derfor er mit standardsvar når nogen ringer til mig med et
godt tilbud på et eller andet altid Nej Tak, hvis jeg skal købe noget
og deres tilbud er så godt, så finder jeg dem nok alligevel.

Og så synes jeg jo at du mangler en væsentlig grund, for der skal da
ikke læses mange indlæg på unfairpris.dk før man kan se at AB Gruppen
er ejet af Dansk Detailsalg der er listet som en af hajerne.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Omeg@ Support

Dato : 29-02-04 09:42

> [...]
et
> godt tilbud (hvilket jeg dog er stærkt i tvivl om overhovedt snart kan

Jeg vil anbefale dig, at du besøger www.unfairpris.dk Her er der mange
indlæg med diverse erfaringer.

mvh
Jørgen Rømming

Fra : L.Funch

Dato : 29-02-04 10:33

> Jeg vil anbefale dig, at du besøger www.unfairpris.dk Her er der mange
> indlæg med diverse erfaringer.
>
> mvh
> Jørgen Rømming

Hej Jørgen,

Det prøvede jeg igår uden den store succes, jeg prøvede så lige igen og det
gav pote........måske man var lidt træt igår og ikke fik trykket på de
rigtige taster?

Tak for hjælpen.

Mvh.
Lars Funch

Fra : Omeg@ Support

Dato : 29-02-04 12:01

> Tak for hjælpen.

Velbekomme. Med 12 år som selvstændig, så kender man efterhånden de gode og
de "onde" i branchen.

mvh
Jørgen Rømming

Fra : L.Funch

Dato : 01-03-04 20:57

I weekenden skrev jeg et skrifligt afslag på AB Gruppens tilbud til mig.

Som grundlag for mit afslag gav jeg:

1. Jeg vil hellere annoncere i lokalaviser, hvis jeg skal annoncere.

2. Jeg har omtrent den kundekreds, jeg har brug for p.t.

Samt deres blakkede ry, men det skrev jeg selvfølgelig ikke!.

Idag (mandag formiddag), ringede sælgeren så og spurgte hvorfor han ikke
havde fået noget svar endnu......han havde da ikke modtaget nogen mail fra
mig sagde han (Host host host)

Så snakkede vi lidt frem og tilbage, så sænkede han prisen fra 5100,- til
2550,-.........så snakkede vi lidt mere, gav ham rigtig god tid til at
snakke i, så sænkede han prisen igen, ned til 1100,-.......som jeg også
afslog, så lød han rigtig fornærmet og spurgte hvorfor jeg så havde spildt
hans tid. Så fik jeg jo så fortalt ham på godt dansk at det var ham der
ringede til mig, så sagde han farvel og tak.........Og nu sidder jeg
stadigvæk og smiler over at han har brugt alt den tid på mig uden at få
noget ud af det.

Og samtidig har jeg jo brugt hans tid, således at han ikke har haft tid til
at ringe til jer, i burde sende mig en kage!

Mvh.
Lars Funch

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-03-04 19:22

L.Funch wrote:

-snip-
> Og samtidig har jeg jo brugt hans tid, således at han ikke har haft tid
> til
> at ringe til jer, i burde sende mig en kage!

Næ, for han (eller hans kollega) ringede til mig i går, blot få dage efter
at jeg har modtaget registreringspapirerne på mit nystartede
enkeltmandsfirma...

Så du har åbenbart ikke gjort jobbet godt nok, siden han bliver ved med at
ringe rundt

Han var godtnok ikke så stædig i går. Han kunne godt forstå at jeg ikke
havde brug for annoncering p.t., sagde han

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Omeg@ Support

Dato : 02-03-04 22:15

> Han var godtnok ikke så stædig i går. Han kunne godt forstå at jeg ikke
> havde brug for annoncering p.t., sagde han

ham skal du nok få mere gælde af senere. Eller også af en af hans kollegaer

mvh
Jørgen

Fra : L.Funch

Dato : 02-03-04 22:31

> [...]
>
> Han var godtnok ikke så stædig i går. Han kunne godt forstå at jeg ikke
> havde brug for annoncering p.t., sagde han

Det beklager jeg dybt, og nu troede jeg lige at jeg bare var SÅ god.

Mvh.
Lars Funch

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 22:45

L.Funch wrote:
-snip-

> Det beklager jeg dybt, og nu troede jeg lige at jeg bare var SÅ god.

Det lyder ellers også ret sjovt, det du gjorde

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Incredible

Dato : 03-03-04 07:22

De kontaktede mig før jul engang

1 De ringede på min mobil (private)
2 De havde fundet mig på krak (Jeg spurgte hvor de havde mit nummer fra)
3 Han viste ikke hvad mit firma var, og havde ikke set Firma'ets hjemmeside,
hvilket jeg da går ud fra at de burde have set, når det er et IT-Firma, med
speciale i software, såsom CMS, Intranet, Webshops m.m

Jeg sagde pænt nej tak, men det var åbenbart ikke nok, for de ringede igen,
ca en uge senere, hvor jeg igen måtte sige nej tak, bare ikke så pænt, denne
gang, men jeg har hellere ikke hørt fra dem siden.

Jeg vil ikke rører deres Annoncering med en ildtang.