Udskrive billede
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-02-04 21:50

Hej

Er det muligt at udskrive et billede, der ikke nødvendig vis bliver vist på
hjemmeside, altså det ligger på websitet i en rimelig stor opløsning, og
billedet der bliver vist, er i en lavere opløsning.
Ved at klikke på billedet, eller en anden henvisning, bliver billedet i den
store opløsning "hentet" til printeren og udskrevet.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, hvad er så løsningen for at få et billede
udskrevet i en rimelig opløsning (200- 300) pixel/inch.

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-04 22:04

"Poul E. Kristensen" <poulemil@nospamkristensen.mail.dk> skrev :

>Er det muligt at udskrive et billede, der ikke nødvendig vis bliver vist på
>hjemmeside, altså det ligger på websitet i en rimelig stor opløsning, og
>billedet der bliver vist, er i en lavere opløsning.

F.eks. som på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/media/
--
Knud

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-02-04 22:26

> F.eks. som på
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/media/

Lige præcis, - kigger lidt i kildeteksten, og så vidt jeg kan se, er
billedet der bliver vist, også i den store opløsning eller ??
Har du en henvisning til tutorial, eller kan jeg klippe/klistre lidt fra din
kildetekst ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-04 22:35

"Poul E. Kristensen" <poulemil@nospamkristensen.mail.dk> skrev :

>Lige præcis, - kigger lidt i kildeteksten, og så vidt jeg kan se, er
>billedet der bliver vist, også i den store opløsning eller ??

Der bliver vist et lille billede på skærmen og brugt et større
til print.

>Har du en henvisning til tutorial, eller kan jeg klippe/klistre lidt fra din
>kildetekst ??

Kig alt det, du vil i kildeteksten, jeg er ikke god til at skrive
vejledninger, men princippet er at der er to css, et til
skærmbrug og et til print.

Der er så to div, hvoraf den ene bliver vist på skærmen og den
anden på print.

Ellers spørg.
--
Knud

Fra : Thirsteh

Dato : 29-02-04 01:09

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> skærmbrug og et til print.
>
> Der er så to div, hvoraf den ene bliver vist på skærmen og den

Hvis billedet du prøvede at højreklikke->printe på hjemmesiden bliver
udskrevet i stort format betyder det at det lille billede der er vist, bare
er det store billede men formindsket af HTML koden. Du kan ikke udskrive
det lille format på den måde. Nemmeste måde er sådan set at hente det store
billede, få fat i et ordentligt billederedigeringsprogram og ændre
størrelsen på billedet :)

Håber det hjælper.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 01:42

Thirsteh <thirsteh@n00bh4x.net> skrev :

> [...]
>er det store billede men formindsket af HTML koden. Du kan ikke udskrive

Øhh - det forstod jeg ikke noget af.

Der er ikke noget billede, der er formindsket i htmlkoden, det er
en stor og en lille version i henholdsvis skærm- og printversion.

Meningen er jo heller sådan set heller ikke, at det er de små
billeder, der skal printes, men det kan man da godt.
--
Knud

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 29-02-04 09:52

> [...]
> skærmbrug og et til print.
>
> Der er så to div, hvoraf den ene bliver vist på skærmen og den

Tak for indsatsen, Knud

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 29-02-04 10:56

Er det muligt at indsætte en printknap til hvert billede, og hvordan får man
musepilen til at ændre sig til en hånd over printknappen, hvis det er muligt
?

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 16:25

"Poul E. Kristensen" <poulemil@nospamkristensen.mail.dk> skrev :

>Er det muligt at indsætte en printknap til hvert billede,

Muligvis, jeg ved bare ikke, hvordan, måske andre der er
skrappere til javascript kan klare det.

Det kunne evt. laves med <iframe>, hvor du så smider en side med
et billede i hver <iframe>.

>og hvordan får man musepilen til at ændre sig til en
>hånd over printknappen, hvis det er muligt?

<input style="cursor: pointer" type="button" name="BTN_PrintPage"
value="Print" onclick="javascript:DoPrinting()" />
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-02-04 17:09

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Muligvis, jeg ved bare ikke, hvordan, måske andre der er
> skrappere til javascript kan klare det.

Er det ikke bare at sætte border på det image, der er i udprintningsdiv'en?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 18:06

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev :

>Er det ikke bare at sætte border på det image, der er i udprintningsdiv'en?

Jeg er i den situation, at jeg ikke har nogen printer (den jeg
har er gået i stykker og mit behov for print er meget lille og
pengene er endnu mindre), så jeg er ikke rigtig stand til at
afprøve det.

Derfor tør jeg ikke forsøge med en løsning, ikke engang
browsernes print preview virker uden printer installeret.
--
Knud