Motivation?
Fra : Ninett Green

Dato : 28-02-04 15:12

Kære alle sammen.

Nu kan det saftsusemig være nok!

Som jeg fortalte for et stykke tid siden, ville jeg melde mig under fanerne
hos DDV - og det gjorde jeg også.

Jeg fik en rigtig, rigtig god modtagelse - tak, Gitte - og gik også i gang
med kuren, meeen.....atter en gang måtte jeg konstatere, at det slet ikke er
mig! Jeg KAN ikke overholde alle de regler og påbud, afkrydse skemaer etc.,
det kan slet ikke passes ind i mit liv. Samtidig vil jeg ikke opgive at
kunne nyde en hyggemiddag med et glas rødvin eller to, og det er jo ikke
ligefrem faktorer, der går i spænd med DDV's principper. Fordelen er så, at
jeg aldrig mere behøver at spekulere på om ikke DDV alligevel skulle være
noget for mig.

Det var altså ikke den vej, jeg skulle ha den hjælp, jeg har så hårdt brug
for.

Derfor har jeg opsendt et røgsignal indenfor egne rammer, og nu er det
sådan, at jeg hver onsdag "skal" rapportere min vægt ind til min meget nære
veninde, der samtidig er vores diætist, og som jeg har stor respekt for, og
det er noget, der rykker, kan jeg mærke. Bare tanken om at skuffe hende -
jamen det er utænkeligt!

Og så var der det, at en af pigerne på Qvindernes mailingliste er begyndt at
løbetræne for 3 uger siden. Hun fortæller "vidt og bredt" om hvor fedt det
er, og nu taber hun sig ydermere også, som en lækker sidegevinst. Jeg må
indrømme, at det var lidt irriterende at læse om...
Faktisk så gider jeg slet ikke røre mig, hvis det ikke er strengt
nødvendigt, men må vel sande, at det nu ER strengt nødvendigt, hvis jeg skal
gøre mig håb om at få reguleret mine skøre kostvaner. Jeg kan jo stadig
huske hvor fedt jeg havde det, i det halve år, hvor jeg var i
træningscentret hver morgen klokken 7. Det har jeg ikke lyst til endnu, men
jeg har en lækker cross-trainer stående herhjemme, såe.....

Derfor har jeg fundet det gamle løbeprogram fra Run4Fun frem fra gemmerne,
og i morges gik jeg i gang med min første dag, som løber på cross-traineren.
Før har jeg ellers bare brugt den, til jeg ikke orkede længere - sår'n 2-3
minutter, men med et fastlagt program, så er det ingen sag at snuppe et
kvarter på dyret.

Og her til middag var jeg en tur i skoven med Malick (min lille hund) og gå
½ times tid. Hun er bare et lille pjevs og 11 år gammel, så hun gad ikke så
langt. Derefter gik vi på indkøb og kom hjem med lækkert pålæg til en sund
frokost. Jeg var liiiiige ved at købe 2 kæmpe kager med hjem, de stod
simpelthen og rakte armene ud mod mig, og bad så bønligt om at komme med mig
hjem. Men bare tanken om, at jeg skulle betale for dem med mindst 1 time på
cross-traineren gjorde mig hård og beslutsom; de fik lov til at blive
stående hos bageren, en beslutning jeg er helt høj over at have taget!
Motion har godt nok mange fordele og facetter *GG*

Så summa summarum, er jeg tilbage på mit eget lille nemme program, spiser
sundt og varieret, får mine points, spiser mindst 500 g grønt om dagen, jeg
får den hjælp, jeg har brug for, og jeg har fået sparket rumpetten i
omdrejninger. Hvad mere kan jeg ønske mig? Hvis belønningen så oven i købet
giver vægttab, så er målet nået, men bare denne følelse, af at gøre noget
rigtig godt for mig selv, den er uovertruffen, den er det hele værd!

Er der nogen, der vil følge med? *SS*

Hav nu en god weekend alle sammen, og husk nu at nyde livet - mens det er
her.

Kærlig hilsen

Ninett (der har svært ved at skrive med armene oppe *GGG*)