vandreture på gran canaria
Fra : Fino

Dato : 28-02-04 13:09

vi skal på en uges ferie på Gran canaria her sidst i Marts. Vi skal bo i San
Agustin, er det nogen
det kan give et godt tip, om en (eller flere) vandrer ruter på alt fra 5 km
til 10-15 km, i dette område??
Hvad har ellers dette område at byde på, med hensyn til naturoplevelser?

hilsen Marita

Fra : Per Lange

Dato : 28-02-04 21:49

"Fino" <maritafinn@vip.cybercityØØØØ.dk> wrote in message
> [...]
km
> til 10-15 km, i dette område??
> Hvad har ellers dette område at byde på, med hensyn til naturoplevelser?

Hej Marita!

Jeg har aldrig selv været på Gran Canaria, men på de fleste af de
nærliggende øer. På Tenerife, la Gomera og Madeira har jeg haft stor
fornøjelse af at bruge Sunflowers Guidebøger se link:
http://www.scanmaps.dk/0236312
Bogen er på engelsk
Heri finder man omfattende og MEGET detaljerede rutebeskrivelser samt
1:50.000 topografiske kort.

Uden at kende Gran Canaria-udgaven af bogen kunne jeg forstille mig at der
var beskrevet 5-6 køreture, x-antal gode picnicsteder samt kernen; 20-30
vandreture svingende mellem 1 - 6-7 timer. Bemærk at der i de angivne
vandretider i bogen ikke er inkluderet pauser til at fotografere, nyde
udsigter osv.

Linket jeg har angivet ovenfor er til Nordisk korthandel i Kbh. Her koster
bogen 175 kr. men den kan givetvis erhverves billigere ved netkøb i udlandet
http://www.focusguides.com/p19-spain.htm
her fås den eks til 8.50 £, jeg tror det er inkl. fragt.
Den kan sikkert også fås på de fleste velassorterede biblioteker.

God tur
Per Lange

Fra : Fino

Dato : 04-03-04 16:55