Ekstrem langsom GPRS.
Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 28-02-04 12:17

Hejsa,
Jeg er ved at lege lidt med GPRS, og er forbavset over hastighedden.
Min GPRS udbydder er Telmore, der benytter teledanmarks net.

Jeg har testet ved at hente 1kb text filer, og fra tekstfilen starter til
slutter, tager det 20 sekunder, hviket svarer til 50 bytes / sec = 400 bps.

Jeg connecter med et Siemens TC45 modul via J2ME, på følgende måde
______________

For at initialisere
AT^SJNET=GPRS,internet,"",""

For at hente fra url
try{
System.out.println("HTTP request : "+URL);
c = (HttpConnection)Connector.open(URL); // GET / HTTP/1.0
is = c.openInputStream();
String type = c.getType();
int ch;

while ((ch = is.read()) != -1) System.out.print( (char)ch );
}
catch ( IOException ioe ){ ioe.printStackTrace(); }
_____________

Er der umiddelbart noget jeg gør forkert, eller kan den langsomme hastighed
forklares på anden måde?

Mvh
Adrian

PS. FUT dk.teknik.telefoni.mobil

Fra : Christian Holm

Dato : 28-02-04 21:18

"Adrian Hjelmslund" <News@hjelmslund.dk> wrote in message
> Er der umiddelbart noget jeg gør forkert, eller kan den langsomme
hastighed
> forklares på anden måde?

Jeg ville prøve at lade være med at printe de modtagne bytes ud, måle tiden
efter http forbindelsen er oprettet, og samtidig læse mere end en byte ad
gangen. Så vil du formentlig opdage at det går væsenligt hurtigere. Nu måler
du jo langtfra forbindelsen på hastigheden, men hvor lang tid det tager for
dig at afvikle dit lille program.

Christian

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-03-04 23:07

Har du prøvet med en dobbelt så stor fil for at se hvor meget der skyldes
opkobling og hvor der skyldes transmission ?

Niels Dybdahl