Slot-in drev? hvor?
Fra : Thomas Neumann

Dato : 28-02-04 14:32

Hej NG

Da det kunne være lækkert at opgradere sin maskine med et combo-drev så
leder jeg forgæves efter et sådant drev i en slot-in version.

Jeg kan absolut intet finde på edb-priser.

Nogle af jer som har erfaret at et firma her i landet sælger slot-in
combo-drev?

Tak

Thomas

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 28-02-04 15:19

Thomas Neumann wrote:

> Da det kunne være lækkert at opgradere sin maskine med et combo-drev så
> leder jeg forgæves efter et sådant drev i en slot-in version.

Hvilken model computer forsøger du at opgradere ?

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Thomas Neumann

Dato : 28-02-04 15:39

> Hvilken model computer forsøger du at opgradere ?

En G4 powermac. Hvorfor?
Stort set alle ide drev kører vel på sådan en fætter? Uanset det er slot
-in?

Thomas

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-02-04 23:03

Thomas Neumann wrote:

> En G4 powermac. Hvorfor?
> Stort set alle ide drev kører vel på sådan en fætter? Uanset det er slot
> -in?
>
> Thomas

Der har aldirg eksiteret en PowerMac med slot-loading drev. Du kan sætte
næsten alle standard-drev i en Powem Mac G4. Tjek xlr8yourmac.com
for combo-drev som er kompatible. Jeg kenner ikke til nogle - jeg regner
med at det er CDRW/DVD-ROM du leder efter.
Jeg tror dog bedre det kan svare sig at kigge efter DVD+-RW f.eks.
Pioneers 06D, 07D eller NEC-2500A.

Fra : Thomas N

Dato : 29-02-04 08:25

> [...]
> med at det er CDRW/DVD-ROM du leder efter.
> Jeg tror dog bedre det kan svare sig at kigge efter DVD+-RW f.eks.

Ja det er jeg klar over at det ikke er slot-in jeg har lige nu - men
se forklaring til Kill

DVD-RW? Tjaa... det skal jeg da overveje. Tror bare ikke rigtig jeg
får brug for at lave DVD-skiver, men så igen - der kan jo være en del
på dem og udviklingen er jo konstant i retning af større og større
spil/programmer.

Tak for tips

Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-02-04 00:46

Thomas Neumann - spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk on 28/02/04 15:38
wrote:

> En G4 powermac. Hvorfor?
> Stort set alle ide drev kører vel på sådan en fætter? Uanset det er slot
> -in?

Hvorfor dog slot-in drev? Det er da helt almindelige drev der sidder i en
Powermac.

--
/peter

Fra : Thomas N

Dato : 29-02-04 08:22

> Hvorfor dog slot-in drev? Det er da helt almindelige drev der sidder i en
> Powermac.

Okay - jeg burde have sagt mig selv at det ville opfattes mystisk at
man forsøger at sætte slot-in i en maskine som fint snupper
almindelige drev, så her forklaringen:

Min søster er fiks på fingrene og da jeg har adgang til værkstedet hos
en stålindustri, så vil jeg forsøge at lave et nyt unikt kabinet til
min maskine. I den forbindelse kunne det jo være rart at sætte et
slot-in drev i maskinen - det er lidt mere klasse en de der grimme
"skuffer".

Derfor - håber det giver en smule mening

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-02-04 11:49

Thomas N <neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]
> min maskine. I den forbindelse kunne det jo være rart at sætte et
> slot-in drev i maskinen - det er lidt mere klasse en de der grimme

Vi vil se billeder af resultatet!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten

Dato : 29-02-04 00:18

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Hvilken model computer forsøger du at opgradere ?

formegenlig en iMac rebirth... husk at den bruger 1" drev som i
bærbare...

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).