skrift type på textarea
Fra : Mads Markussen

Dato : 28-02-04 11:06

Hej Kloge hoveder

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at ændre skriftype
på et textarea, jeg har lavet et css dokument der styre
tekstafsnit og overskrifter, men kan ikke få det til at virke på
teksten i inputs og textarea...

Med venlig hilsen

Mads Markussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 28-02-04 12:16

Mads Markussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> på et textarea, jeg har lavet et css dokument der styre
> tekstafsnit og overskrifter, men kan ikke få det til at virke

Mener det kan gøres sådan her:

textfelt {font-family: xxx,xxx,xx} udfyld xxx med de ønskede
skrifttyper. og i HTML'en:

<textarea cols="x" rows="x" class="textfelt">

TEKST TEKST

</textarea>

Det er ikke afprøvet, men det burde virke.

MVH
Christian

Fra : Mads Markussen

Dato : 28-02-04 12:38

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> TEKST TEKST
>
> </ textarea>
>
> Det er ikke afprøvet, men det burde virke.

Tak for det, det vil jeg prøve.

Mvh
Mads

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-04 16:49

Christian skrev:

> Mener det kan gøres sådan her:
>
> textfelt {font-family: xxx,xxx,xx}

Ovenstående definition gælder koden textfelt - ikke klassen
textfelt.

Hvis du vil bruge en klasse skal der et punktum foran:

..textfelt{ font-family: Verdana, sans-serif; }

- det vil så gælde alle elementer med klassen textfelt.

Man kan også skrive:

textarea.textfelt{ ... }

- så gælder definitionen kun textareas med klassen textfelt.

Endelig kan man lade definitionen gælde alle textareas:

textarea{ ... }
--
Jens Gyldenkærne Clausen