må en 89 årig kvinde afvise en 19 år mand
Fra : HT

Dato : 28-02-04 01:46

Hej
Lige hørt lidt sladder fra bebyggelsen hvor der bor en 89 år der bliver passet og
personligplejet af kommunens SSF'er

En ung fyr 19 år kom en dag, nå fru X, så skal du i bad og jeg skal vaske dig og din mis
hvortil den 89 årige svarede - kan du så komme ud med dig.

Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

vh ht

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 28-02-04 02:34

> Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

Ja hvorfor skulle de ikke kunne det? lisså vel som mange unge piger vaske
gamle tissemænd???

Fra : nusle

Dato : 28-02-04 02:53

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej.

> Ja hvorfor skulle de ikke kunne det? lisså vel som mange unge piger vaske
> gamle tissemænd???

Så skal de unge fyre da godt nok ikke udtale sig så
stupidt!

Jeg ville da aldrig sige til en mand, hvis jeg kom i et
proffesionelt øjemed, at nu skulle jeg vaske ham og
hans diller-joe.

Nogle mennesker er ikke for kloge.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 28-02-04 09:46

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<403ff53c$0$95103

> [...]
> stupidt!
>
> Jeg ville da aldrig sige til en mand, hvis jeg kom i et
> proffesionelt øjemed, at nu skulle jeg vaske ham og

Er det fordi så kunne det være han fik stådreng på :)

Fra : Andropov

Dato : 28-02-04 09:51

Jens skrev:

> [...]
> hvortil den 89 årige svarede - kan du så komme ud med dig.

>Ejer hun en kat? - og har hun således blot misforstået situationen?

Ja, det er nok sådan det hænger sammen og bagefter siger hun det er
vel nok længe siden der er nogen som har rørt min anden mis kom her
unge mand :)

Fra : GiWeo

Dato : 28-02-04 09:21

Hejsa

Vil hun have hjælp eller ej ???

Man må tage hvad der kommer !!!

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Gitte

Dato : 28-02-04 09:22

>Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

Selvfølgelig kan en kommune det. Men man kan også tillade sig at
forvente/kræve, at en ung gut (eller pige for den sags skyld=, viser
en smule mere pli og respekt end i dette eksempel.

MVH
Gitte

Fra : *** Thomas ***

Dato : 02-03-04 07:00

Gitte wrote:

> Selvfølgelig kan en kommune det. Men man kan også tillade sig at
> forvente/kræve, at en ung gut (eller pige for den sags skyld=, viser
> en smule mere pli og respekt end i dette eksempel.

skal han så hoppe på såret?

--
Thomas
Jeg repræsenterer med denne udtalelse ikke TDC A/S

Fra : Gitte

Dato : 02-03-04 07:59

>skal han så hoppe på såret?

???? Jeg kan slet ikke se, hvor du vil hen?

MVH
Gitte

Fra : nusle

Dato : 03-03-04 22:07

"*** Thomas ***" <yes6_6@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> skal han så hoppe på såret?

Kun hvis den gamle beder ham om det *LOL*

mange hilsner
nusle

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 09:46

Fra : Frank Einstein

Dato : 28-02-04 10:10

"HT" <HT@ht.dk> wrote in message news:c1oobi$ons$1@sunsite.dk...
> [...]
> hvortil den 89 årige svarede - kan du så komme ud med dig.
>
> Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

Jeg synes det er respektløst at sende en ung mand ud at vaske en gammel
dame! Men det sker tit.

Fra : Henning

Dato : 29-02-04 08:25

Frank Einstein wrote:
> [...]

Ja!

> Jeg synes det er respektløst at sende en ung mand ud at vaske en
> gammel dame! Men det sker tit.

Vrøvl! Jeg har vasket flere hundrede kvinder, de fleste over 70 år,
jeg var ikke mere end 20 år da jeg begyndte, kun få af disse ønskede
ikke min hjælp, hvorfor de slap.

Det handler om at udvise respekt og behandle den der har behov for hjælp
som et medmenneske, tage hensyn til deres værdighed og blufærdighed.

MVH
Henning

Fra : Henri Gath

Dato : 28-02-04 11:15

"HT" <HT@ht.dk> skrev i en meddelelse news:c1oobi$ons$1@sunsite.dk...
> [...]
> hvortil den 89 årige svarede - kan du så komme ud med dig.
>
> Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

Det burde de ikke kunne! Det er respektløst!

Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-03-04 19:30

> Det burde de ikke kunne! Det er respektløst!

Vågn op under din sten ... skulle damen måske lade stå til ?
er dit forslag at jævnaldrende pensionister skal vaske hinanden og er de
ikke i stand til det må de undvære...

tænk før du taler ....

/madsen

Fra : Johan

Dato : 28-02-04 14:27

> [...]
> hvortil den 89 årige svarede - kan du så komme ud med dig.
>
> Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers misser ?

Godt nok lever mænd ikke lige så længe som kvinder, så derfor er der ikke
helt lige så mange mænd med behov for hjælp til intimhygiejne, som der er
tilsvarende kvinder. Men denne ulighed er intet mod uligheden af mandlige og
kvindelige plejere. Derfor er det praktisk umuligt at sørge for, at alle får
en plejer af eget køn, og derfor må man vel tage hvad man kan få. Det har
ikke noget med rimelighed at gøre, med mindre man vil tvinge flere mænd til
at uddanne sig som plejere.
Selvfølgelig kan der være ældre, som har så store problemer med at acceptere
at blive vasket af en af det modsatte køn, at man må forsøge at indrette
plejernes køreplaner, så problemerne undgås. Men i en presset situation må
valget stå mellem at bide sin blufærdighed i sig, eller undvære badet til
næste gang. Men det ville være dejligt om det ikke var sådan.
Selvfølgelig skulle en idiot som fyren her ikke have lov til at arbejde med
mennesker.

Mvh Johan

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-02-04 15:18

Hej

> [...]
> ud med dig.
>
> Kan en kommune virkelig sende unge fyre ud og vaske gamle damers

Jada. Det har da gjort tit som hjemmehjælper. Eller vasket resten i det
mindste. Missen kunne de godt klare selv.

Mark