Gips plade loft
Fra : Kenneth G

Dato : 28-02-04 00:28

Hej rødder

jeg skal til at sætte gips i loftet, og kom i tvivl om en lag er normalt
eller der skal to lag gips i loftet (det skal ikke lydisolerer)

En anden ting gipsplade i 120x 240 Lægter på langs med CC afstand på
60cm, MEN hvad på tværs ?

Hilsen Kenneth

---

Fra : Jonas Andersen

Dato : 28-02-04 08:41

Når du sætter gipsplader på i loftet, vil jeg helt klart anbefale en cc
afstand på 30cm, og så er afstanden den anden ved lige meget. Det er vist i
øvrigt lovkrav.

Du kan sagtens nøjes med et lag gips.

Mvh.
Jonas Andersen

Fra : Niels

Dato : 28-02-04 10:19

"Kenneth G" <nul@putte.amager> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller der skal to lag gips i loftet (det skal ikke lydisolerer)
>
> En anden ting gipsplade i 120x 240 Lægter på langs med CC afstand på

Hej

Tag et kig på

http://www.danogips.dk/loft_7/7_montering_nf.htm

Mvh Niels

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-02-04 17:25

Kenneth G wrote:

> Hej rødder
>
> jeg skal til at sætte gips i loftet, og kom i tvivl om en lag er normalt
> eller der skal to lag gips i loftet (det skal ikke lydisolerer)

Hvis du ikke sætter væv på, eller noget, og det er et gammelt hus, kan du måske
nok nøjes med et lag. Hvis det er et nyt hus der sætter sig, så skal du nok
regne med 2 lag for at undgå revner.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
64 GB PAE mode works just fine on my 8GB RAM, 8-way Xeon box [..]

- Ingo Molnar, Linux Kernel List, 1999-11-03

Fra : Per H

Dato : 29-02-04 18:26

On Sun, 29 Feb 2004 17:24:56 +0100, Mads Bondo Dydensborg
<madsdyd@challenge.dk> skrev:

> jeg skal til at sætte gips i loftet, og kom i tvivl om en lag er normalt

der skal 1 lag på slut færdig.

2 lag er ved lydisolering, og etagebyggeri.

Husk 2x spartel, og evt glasfilt.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-03-04 09:22

Per H wrote:

> der skal 1 lag på slut færdig.
>
> 2 lag er ved lydisolering, og etagebyggeri.
>
> Husk 2x spartel, og evt glasfilt.

Der er en del byggefirmaer der bygger med to lag 13 mm gips, spartling og
maling.

Andre bygger med 1 lag, spartling, filt og maling.

Jeg ved det fordi jeg selv er ved at få bygget et hus og har talt med flere
firmaer om hvordan de bygger gipslofter. Hvis man i et nybygget hus kun har et
lag, ingen filt, så vil der komme revner når huset sætter sig.

Slut færdig.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The IETF has an interesting enough life as is getting the "too simple"

Fra : Morten Flø Jørgensen

Dato : 01-03-04 16:32

Hvis gipspladerne er spartlet rigtigt, revner de ikke.

Fra : Per H

Dato : 01-03-04 18:01

On Mon, 1 Mar 2004 16:31:33 +0100, "Morten Flø Jørgensen"
<mfj@post3.tele.dk> skrev:

> Hvis man i et nybygget hus kun
>har et

sikkert. men så er filt nemmere en et lag gips til.

Med første sal ville jeg sikkert vælge 2 x gips.

Vh Per

icq 8212837