Nyt kort.
Fra : Jasper Norman

Dato : 28-02-04 00:11

Jeg er ude efter et nyt (eller brugt) grafikkort. Min PC er en AMD XP1800+
med 768MB 2100 RAM.

Mit nuværende kort er et GF TI200 med 128 RAM. Jeg husker ikke mærket men
det er meget nemt at OC det til 230/500 MHz hvor det kører stabilt med de
fleste spil.

Men hvilket kort skal jeg have fat på? Min nuværende PC skal naturligvis
kunne "trække" det. Og det må heller ikke være et af de nye til 3.000,- (i
følge min bedre halvdel Vinder jeg noget ved fx. at købe et brugt GF4
TI 4200 med 128RAM eller skal jeg højere op, for at kunne mærke forskel?

Hvis det er et kort der er kendt for at kunne OC gør det selvfølgelig heller
ikke noget

Jeg spiller mest spil som UT2003, FIFA2004, Max Payne2 mmm.

Håber I har nogle gode idéer.

Mvh

Jasper

Fra : Kaptajnen

Dato : 28-02-04 13:40

Jeg har et Radeon

Sapphire radeon 9500 / 128 ddr ram

kan vel fåes til en 1000 kr

det kører rigtig godt...

Jeg scorede 2600 i 3dmark2003 og 10651 i 3dmark2001

med følgende

P4 Northwood 2.667 ghz

Chaintech EJL2 APOGEE

512 PC2700 (3200) Simpletech

Sapphire Radeon 9500 /128 ddr ram

Maxtor 80 gb ram 2mb

Fra : Brian Lund

Dato : 28-02-04 13:55

> Jeg har et Radeon
> Sapphire radeon 9500 / 128 ddr ram
>
> kan vel fåes til en 1000 kr
>
> det kører rigtig godt...
> Jeg scorede 2600 i 3dmark2003 og 10651 i 3dmark2001
>
> med følgende
> P4 Northwood 2.667 ghz
> Chaintech EJL2 APOGEE
> 512 PC2700 (3200) Simpletech
> Sapphire Radeon 9500 /128 ddr ram
> Maxtor 80 gb ram 2mb

Med et Sapphire Radeon 9500 Pro (128 MB) Får jeg følgende:

3dmark 03 : 3488
3dmark2001: 10602

Maskine:

AMD Athlon Tbred 2200+ (1800 MHz, 133 MHz FSB)
Asus A7V266
512 MB DDR PC2700 RAM (Kører DDR266)

Harddisken er jo ligegyldig for 3dmark tests såh den vil jeg undlade :)

Med lidt OC af grafikkortet kunne jeg presse det lidt højere op:

Standard: 276/270 (Core/memmory)
OC: 330/315

3dmark 03 : 4004
3dmark2001: 11207

Jeg kan så til Jasper tilføje at et Radeon 9500 Pro er ca. lige så hurtigt
som et Radeon 9600 XT :)
9600 XT kan fåes for helt ned til 1000 kr!

Brian