regnskab til summasummarum efterlyses, som~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-02-04 19:38

Hej NG.

Som virksomheds-newbie vil jeg gerne lære summasummarum at kende, men
syntes det er et lidt småforvirrende program, selvom der er mange der
skriver at programmet er let.

Jeg vil gerne lære programmet at kende, inden jeg begynder at bogføre noget,
idet jeg har læst at man ikke kan ændre på tingene bagefter (dog kan man
korrigere), når de er bogført. Måden at lære programmet at kende på, har
indtil nu været at prøve at taste enkelte kunder ind i kartoteket, oprette
enkelte ordrer osv.

Men jeg vil høre om der ikke er en venlig sjæl som evt. vil maile mig et
gammelt regnskab med en masse poster og kunder i, som jeg kan "øve mig på"?

Dette ville også tjene som en skabelon til hvordan jeg strukturerer mit
eget... Jeg har nemlig lidt problemer med at finde ud af hvordan man gør
alting og hvad man kalder kontoerne osv... Jeg mangler ligesom "en
skabelon" at kigge efter...

mvh.
Martin Jørgensen

p.s. I min mailadresse fjernes ordet "anti-spam" samt ordet
"invalid.spam-protection"...

Fra : Britt Malka

Dato : 27-02-04 21:26

Martin Jørgensen <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net>
skrev:

>Men jeg vil høre om der ikke er en venlig sjæl som evt. vil maile mig et
>gammelt regnskab med en masse poster og kunder i, som jeg kan "øve mig på"?

Der findes eksempelregnskaber i SummaSummarum, når du downloader det,
og dem kan du øve dig på lige så tosset du vil.

I øvrigt ved jeg fra fortrolig kilde, at der er et Libris hæfte
undervejs om "Regnskab på pc med SummaSummarum". Det udkommer vel om
et par måneder, vil jeg tro. Kan du vente så længe?

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-02-04 19:52

Britt Malka wrote:

> Martin Jørgensen <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net>

> Der findes eksempelregnskaber i SummaSummarum, når du downloader det,
> og dem kan du øve dig på lige så tosset du vil.

Så må jeg lede efter dem så

> I øvrigt ved jeg fra fortrolig kilde, at der er et Libris hæfte
> undervejs om "Regnskab på pc med SummaSummarum". Det udkommer vel om
> et par måneder, vil jeg tro. Kan du vente så længe?

Nej, ikke rigtigt

Men hvis du siger at der er eksempelregnskaber i Summasummarum, som jeg bare
ikke har opdaget endnu, så kan jeg nok godt vente et par måneder... Skal
lige lede efter dem, næste gang jeg rebooter i windows (kører linux, lige
nu).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Britt Malka

Dato : 02-03-04 21:14

skrev:

> [...]
>lige lede efter dem, næste gang jeg rebooter i windows (kører linux, lige

Prøv CrossOverOffice - jeg ved ikke, om det virker med SummaSummarum,
men det var da et forsøg værd. Så behøver du slet ikke slippe din
Linux.

Bortset fra det, så er de ret synlige, eksempelregnskaberne, men måske
har du ikke fået dem installeret, da du installerede programmet?

Eller også følger de kun med de nyere versioner?

Prøv at downloade igen og installere.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-03-04 22:41

Britt Malka wrote:

-snip-
> Prøv CrossOverOffice - jeg ved ikke, om det virker med SummaSummarum,
> men det var da et forsøg værd. Så behøver du slet ikke slippe din
> Linux.

Det kigger jeg på i morgen...

> Bortset fra det, så er de ret synlige, eksempelregnskaberne, men måske
> har du ikke fået dem installeret, da du installerede programmet?
-snip resten-

Jojo... Og jeg troede også at jeg havde skrevet det her i gruppen, men
problemet er at engang imellem vil min computer af ukendte årsager ikke
sende mine indlæg. Der kommer en fejlmeddelelse og indlægget lægges i
"Outbox"-folderen, hvor jeg sjældent kigger. Så skal jeg manuelt sende dem
derfra, når det sker...

Nu har jeg sendt det gamle indlæg (manuelt, øv)...

Ingen problemer overhovedet med summasummarum, iøvrigt, lige for tiden...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 15:45

"Britt Malka" skrev i en meddelelse:
> I øvrigt ved jeg fra fortrolig kilde, at der er et Libris hæfte
> undervejs om "Regnskab på pc med SummaSummarum". Det udkommer vel om
> et par måneder, vil jeg tro.

Er det med Britt Malka som forfatter?

--
Hilsen
Mia

Fra : Britt Malka

Dato : 02-03-04 21:13

"Mia J" <sluddermor> skrev:

>Er det med Britt Malka som forfatter?

Ja. Det er derfor, jeg er så velunderrettet

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 23:09

"Martin Jørgensen" <unoder.invalid.spam-protection@anti-spam.jay.net> skrev
i en meddelelse news:403f9b93$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> mvh.
> Martin Jørgensen
>
> p.s. I min mailadresse fjernes ordet "anti-spam" samt ordet

Det vigtigste er at have en fornuftig kontoplan, der gerne tager
udgangspunkt i en standardplan men tilpasset dit aktuelle behov - dog
således, at der er plads til udvidelsesmuligheder. Det er nok det, du kalder
en "skabelon".

Jeg vil næsten tro, at der følger et eksempel på en kontoplan med
regnskabsprogrammet, mon ikke?
Karsten H. Jensen

Fra : Britt Malka

Dato : 28-02-04 00:23

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev:

>Jeg vil næsten tro, at der følger et eksempel på en kontoplan med
>regnskabsprogrammet, mon ikke?

Jo, det gør der.