Sende en formular til flere modtagere
Fra : Catrina Kristensen

Dato : 27-02-04 16:55

Jeg har brug for at sende oplysninger fra én formular både til en
mailadress og videre til en anden hjemmeside på mit site.

Kan det lade sig gøre? Jeg har forsøgt med følgende koder, som
øjensynligt ikke virker:

<form action="http://formmail.tiscali.dk/FormMail" method="post">
<input type=hidden name="rcpt_id" value="id_value">

<form
action="https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/auth/default.asp"
method="post" name="TransForm">
<input type="submit" value="SUBMIT">
</form>
</form>

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 27-02-04 20:19

On Fri, 27 Feb 2004 15:54:42 +0000 (UTC), Catrina Kristensen <cbk@iwc.dk>
wrote:

> Jeg har brug for at sende oplysninger fra én formular både til en
> mailadress og videre til en anden hjemmeside på mit site.

Prøv dette:
<form name="form1" action="http://formmail.tiscali.dk/FormMail"
[...]

<input onclick="document.forms['form1'].submit()" type="submit"
value="SUBMIT">
</form>

--
Ryan Kristensen

Fra : Catrina Kristensen

Dato : 27-02-04 21:46

Ryan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

> method="post" name="TransForm">
> <input onclick="document.forms['form1'].submit()" type="submit"

Tak, men det virkede stadig ikke. Er det fordi, jeg ikke kan have en form
indeni en anden form?
Men da det er de samme værdier i formularen, der skal sendes til to steder,
kan jeg vel ikke have to seperate form tags?

Jeg prøvede med:
</head>

Fra : Britt Malka

Dato : 27-02-04 22:23

Catrina Kristensen <cbk@iwc.dk> skrev:

>Tak, men det virkede stadig ikke.

Prøv at indsætte en linje som denne:

print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"3;URL=tak.htm\">";

Hvor "tak.htm" ændres til den side, du vil have den til at gå til.

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 28-02-04 14:15

On Fri, 27 Feb 2004 20:46:10 +0000 (UTC), Catrina Kristensen <cbk@iwc.dk>
wrote:

> [...]
> steder,
> kan jeg vel ikke have to seperate form tags?

[snip]

Du skal ikke have en form inden i en anden form.
Lav to forms på siden ligesom jeg gjorde i første eksempel.
Den ene form har ingen submit knap, men når du trykker på den anden forms
submit knap, kører den et javascript ved onclick, hvilket sender den
første formular, efter den har sendt den første formular, sendes den anden.
Hvad sker der hvis du kopiere eksempelet uden nogen ændringer til din side?

--
Ryan Kristensen

Fra : Catrina Kristensen

Dato : 01-03-04 13:51

> [...]
> Hvad sker der hvis du kopiere eksempelet uden nogen ændringer til din side?

Hvis jeg kopierer eksemplet, får den øverste modtager ingen mail.
Jeg forstå heller ikke helt, er det meningen at alle input felterne skal
skrives i begge forms?
Brugeren skal jo kun indtaste oplysninger én gang ?!?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-03-04 13:10

On Mon, 1 Mar 2004 12:50:45 +0000 (UTC), Catrina Kristensen <cbk@iwc.dk>
wrote:

> [...]
> skrives i begge forms?
> Brugeren skal jo kun indtaste oplysninger én gang ?!?

Undskyld jeg tænkte mig vidst ikke helt om :)

Hvis du har adgang til serverside, så er problemet noget lettere at løse.
Du kan evt. forhøre dig i:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
alt efter hvad du har adgang til.

Ellers kan du måske forsøge at løse det, ved at smide den ene form i en
iframe og lave inputs som hidden.
Den anden form kan du så få til at submitte formen i iframen vha. <input
type="submit" value="send"
onclick="document.frames['framenavn'].document.forms['formnavn'].submit();return
false">

Når form2 bliver afsendt, kan du få den til at redirecte til en side som
sender form1

Meeeeen du bør nok overveje noget serverside, da dette er lidt fjollet:
http://ryankristensen.com/tests/default.html

--
Ryan Kristensen