Vedhæftede filer i mail.app
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-02-04 14:57

Jeg er løbet ind i (endnu) et problem, hvor jeg må have nogle gode råd
her fra gruppens medlemmer.
Jeg sender ofte en mail til mig selv, ikke som dem der snakker med sig
selv, men fordi den eneste måde at få overført dokumenter mellem min og
skolens computere er at hente dem med webmail - jeg nægter at investere
i et diskettedrev som er den eneste anden mulighed - skolens pc'ere har
lukket for alle andre ind-/udgange.
Når jeg vedlægger en mappe komprimerer mail (i Panther) altid filen, og
da skolens pc'ere ikke har installeret WinZip eller andet
udpakningsværktøj, er filerne ubrugelige. Hvor får man fortalt mail, at
den bare skal holde sig fra filerne, og jeg nok selv skal pakke det der
skal pakkes?

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten

Dato : 27-02-04 15:08

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> jeg nægter at investere i et diskettedrev som er den eneste anden mulighed
> - skolens pc'ere har lukket for alle andre ind-/udgange.

osse USB dimser?

> [...]
> udpakningsværktøj, er filerne ubrugelige. Hvor får man fortalt mail, at
> den bare skal holde sig fra filerne, og jeg nok selv skal pakke det der

Prøv at bruge Alladin's dropzip, den kan lave selvudpakkende .exe
filer (spørgsmåleter dog og windåserne er sat op til ikke at mp
eksekvere den)

- eller hiv filerne fra mappen ind én for en i mail.app

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-02-04 15:38

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> osse USB dimser?

Der er ikke installeret drivere (Det er på win 98)

> [...]
> eksekvere den)
>
> - eller hiv filerne fra mappen ind én for en i mail.app

Lige i øjeblikket er det lidt hektisk, så det er typisk op mod 25
Word/Excel filer der cykler frem og tilbage, men hvis det er nødvendigt,
må jeg jo side og trække i hver enkelt, selv om det er iriterende at
spilde tid på at få orden på filerne bagefter i stedet for at få dem
leveret organiseret i mapper.

mvh.
Kaj.

Fra : Morten

Dato : 27-02-04 23:19

> [...]

> må jeg jo side og trække i hver enkelt, selv om det er iriterende at
> spilde tid på at få orden på filerne bagefter i stedet for at få dem

du ved vel at man godt kan markere flere filer på én gang og trække
dem ind i ét hug?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-02-04 08:25

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> du ved vel at man godt kan markere flere filer på én gang og trække
> dem ind i ét hug?

Ja, når jeg sender fra mac'en - når jeg så henter dem i Win-enden er det
et pille arbejde at hente den rigtige del af filerne, og gå udenom de
"forkerte" (der dukker atid to op, selv om jeg markerer "Send bilag der
kan åbnes i windows"). Jeg havde en illusion om, at det kunne løses ved
at sende en mappe.

mvh.
Kaj.

Fra : Morten

Dato : 28-02-04 13:19

> [...]

> "forkerte" (der dukker atid to op, selv om jeg markerer "Send bilag der
> kan åbnes i windows"). Jeg havde en illusion om, at det kunne løses ved

mærkeligt, "send billag der kanm åbnes i windows" buder være nok hvis
ikke du sende et eller andet snask med.

hvilken klient bruger du på vindåsen? MSOE eller Firstclass?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-02-04 13:36

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> mærkeligt, "send billag der kanm åbnes i windows" buder være nok hvis
> ikke du sende et eller andet snask med.
>
> hvilken klient bruger du på vindåsen? MSOE eller Firstclass?

IE (vistnok 5.5) - det er webmail på den side.

mvh.
Kaj.

Fra : Morten

Dato : 29-02-04 00:19

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> IE (vistnok 5.5) - det er webmail på den side.

så er det nok der dit problem ligger...