Ang. boligfinansiering: Hvor finder med ob~
Fra : Michael F. S. Christ~

Dato : 27-02-04 12:06

Hej til alle,

Hvis man står og skal optage et kreditforeningslån ifm. køb af en ejendom,
hvor kan.man så løbende følge med i den obligationskurs der udbydes til
låntageren, og ikke til "obligationsinvestoren"?

Den bagved liggende grund til spørgsmålet er, at det vil være rart at kunne
se kursudviklingen over tid, for at få en bedre fornemmelse for om man skal
kurssikre sit lån eller ej.

Denne graf f.eks. mener jeg ikke afspejler den kurs man vil kunne taget et
lån hjem til, eller tager jeg fejl?
http://www.jyskebank.dk/_jb/ASP/Apps/Markets/Aktier/AktieGraf.asp?shadowid=49293&fondskode=3502899&StraksDato=2004-02-27
Hvis linket ikke virker, er der for eksemplets skyld tale om grafen for
"Totalkredit 5% 2035" obligationen.

mvh
Michael

Fra : news.dtext.dk

Dato : 27-02-04 14:16

"Michael F. S. Christensen" <michael@steensgaards.invaliddk> skrev i en
meddelelse news:c1n8ca$1juo$1@news.cybercity.dk...
> [...]
kunne
> se kursudviklingen over tid, for at få en bedre fornemmelse for om man
klip
> mvh
> Michael

Tænker du på kurtagen?
Nordea Kredit 0,15%
0,15 % Totalkredit / Nykredit, Realkredit Danmark, som endvidere fratrækker
0,10% i kursskæring.
BRF-Kredit 0,25%.

Ovenstående mener jeg udtrykker det "kursspread" du handler til mellem bud
og udbud.

F.eks. kan du se her:
http://www.cse.dk/kf/kf_obligation_graf?p_stockid=bond.kf.DK0004714458&menu2show=1.3.2.2.

Ved ikke om linket virker efter hensigten? - såfremt det gør ... kan du ved
at studere grafen på uge / månedsbasis - se hvor volantil 5 % Totalkredit
2035 obligationen er. Volatiliten udtrykker din risiko for at "time" den
forkert.
Personligt vil jeg ikke kurssikre noget, men venter til 4 % 2035 bliver
interessant. indtil da er et RTL - F1 billigt.

Mvh.
Jens

Fra : S. Borring

Dato : 07-03-04 18:16