hvordan sikre man sig, at der kun bliver i~
Fra : Joachim Boll

Dato : 27-02-04 11:08

Er der nogen som har en nem løsning på hvordan man kun giver brugeren
mulighed for at indtaste tal værdier i en txtbox

alså ingen bogstave
--
Best regards, Med venlig hilsen
Joachim Boll

_____________________

Fra : Dennis Olesen

Dato : 27-02-04 11:27

Hvis du se på tastetrykket som en ascii code kan du bruge følgende sub.

Private Sub txtdeposit_press (keyascii As integer)
'only allow number keys, decimal point, or backspace
if (keyascii >= vbkey0 and keyascii <= vbkey 9) or keyascii = vbkeydecpt or
keyascii = vbkeyback then
exit sub
else
keyascii = 0
beep
end if
end sub

Jeg håber at du kan bruge dette. Hvis du har brug for mere hjælp må du jo
bare spørge.

MVH

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 27-02-04 21:54

Dennis Olesen wrote:
> [...]
> end if
> end sub
>
> Jeg håber at du kan bruge dette. Hvis du har brug for mere hjælp må

Man kan også bruges IsNumeric() til det, men jeg mener at have hørt noget om
at den ikke altid er lige god til det?
Til simpelt brug har jeg dog aldrig haft problemer med den.

--
Lasse

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 27-02-04 22:37

Lasse Eskildsen skrev:
> Man kan også bruges IsNumeric() til det, men jeg mener at have hørt noget
om
> at den ikke altid er lige god til det?

God og god....
Den accepterer netop det, som VB accepterer som tal. Dvs. tal på
"videnskabelig" form, heltal, kommatal, hexadecimale tal, ...
Hvis man kan acceptere dette er den fin eller er den ubrugelig.

-------
Tomas

Fra : Joachim Boll

Dato : 01-03-04 08:08