Java og dotnet
Fra : Mette Dencker

Dato : 27-02-04 09:24

Hej ng

Jeg skal til at lave en applet som interfacer et system, der kun kan
interfaces i java. Applet'en skal indeholde en del grafiske elementer, som
det efter sigende er lettest at lave i dotnet (og jeg efterlyser ikke
argumenter for det modsatte!!!)... derfor har jeg brug for hjælp til,
hvordan man interfacer mellem java og dotnet - hvor skal jeg kigge???

På forhånd tak
/Mette

---

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 27-02-04 17:03

Mette Dencker wrote:
> [...]
> argumenter for det modsatte!!!)... derfor har jeg brug for hjælp til,
> hvordan man interfacer mellem java og dotnet - hvor skal jeg kigge???

Mig bekendt så har .NET ikke noget appletbegreb. Hvis de har, så må der være
en eller anden form for understøttelse af netværkskommunikation.
Netværkskommunikation kombineret med et hjemmebrygget dataformat er en
mulig løsning på dit problem.

Vil du have yderligere detaljer så må du være mere specfik. Din beskrivelse
er ret vag...

--
Jonas Kongslund

Fra : Martin Kofoed

Dato : 27-02-04 17:24

On Friday 27 February 2004 09:24, Mette Dencker wrote:

> derfor har jeg brug for hjælp til,
> hvordan man interfacer mellem java og dotnet - hvor skal jeg kigge???

Det kommer vel an på, hvad det er for noget, der ligger på din .net server.
Hvis de interfaces, du taler om, er eksponeret som web services, kan det
være så let som at højreklikke og sige "Generate classes from WSDL" eller
noget i den stil. Det kan jeg lave i WSAD på cirka ingen tid .. :)

Hvis ikke der hænger et eller andet standardiseret og lytter på serveren, så
bliver det straks mere kompliceret. Så måske det er en ide under alle
omstændigheder at få backend-folkene til at pakke deres stuffy ind i web
services? Det er garanteret også bare et højreklik væk i MS' .net
udviklingsmiljø.

--
Martin Kofoed