Hjælp til Bamse sang???
Fra : AM

Dato : 27-02-04 02:40

Hej NG.

Denne gruppes fantastiske evner har flere gange imponeret mig, så jeg prøver
lige igen :)

Jeg har fået denne 80'er sang på hjernen med Flemming Bamse Jørgensen. Eller
det vil sige; jeg ved ikke om det er ham der har lavet den, men han synger
den i hvert tilfælde sammen med en pige.

Her er et mindre uddrag fra sangen, som jeg lige husker den.

Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Siger det jer et eller andet?

På forhånd tak!

Hilsen Allan
--
g>

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 27-02-04 04:06

"AM" <bubb@shubiduatdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
> Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Jeg kan godt huske sangen, men jeg ved ikke hvad den hedder.

Jeg har på fornemmelsen, at pigen var Ulla Cold fra Rocazino - men jeg er
slet ikke sikker. Hvis det ikke var hende, var det i alle tilfælde en
sangerinde med samme type naivt-uskyldige firserstemme. Måske kan det hjælpe
andre videre?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-02-04 08:20

"AM" <bubb@shubiduatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
> Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Ordlyden er lidt anderledes:
Bamse "Hej Smukke, Hej Smukke, Hvor tror du, du skal hen'"?
Snapshot: "(jeg sa'e) Hej Smukke, Hej Smukke. Ud i det blå såmænd"!

Og så er det Snapshot med sangen Hej Smukke fra 1984
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 13:08

> [...]
>
> Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
> Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Hej Allan

Du skal bare kigge på Ivan's svar, som er det korrekte.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jan Zepelin

Dato : 27-02-04 14:53

> [...]
>
> Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
> Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Hej Allan

Jeg har musikvideoen - den er bare SÅ 80'er-agtig og sjov!

VH Jan Z

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 27-02-04 17:35

On Fri, 27 Feb 2004 14:53:19 +0100, "Jan Zepelin"
<hatNOSPAM@monitor.dk> wrote:

>Jeg har musikvideoen - den er bare SÅ 80'er-agtig og sjov!

Er det een du har liggende i elektronisk version?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-02-04 15:11

"AM" <bubb@shubiduatdcadsl.dk> writes:

> [...]
>
> Bamse: "Hey baby, hey baby. Hvor tror du, du skal hen'"?
> Pigen: "(jeg sa'e) Hey baby, hey baby. Ud i det blå såmænd"!

Jeg er ret sikker på, at det er et nummer med Snapshot, hvor Bamse
sang den der ene linie og tøsepigerne sang resten.

(Og hvor er det forresten trist, at de blev snydt for sejren i Melodi
Grand Prix to år i træk. Det ene år (1983, tror jeg) til Gry på grund
af hendes rejehop, selv om "Gi'r du et knus" var en meget bedre
sang. Det andet år (1984?) til Hot Lips, fordi Kirsten skubbede Søren
i vandet. Sikke noget.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-02-04 15:15

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Jeg er ret sikker på, at det er et nummer med Snapshot, hvor Bamse
> sang den der ene linie og tøsepigerne sang resten.

Yderligere: De optrådte med den i Eldorado eller tilsvarende, hvor
Bamse åbenbart ikke havde tid, så en eller anden mand af en hel anden
statur mimede til Bamses stemme. Det virkede utroværdigt.

> [...]
> af hendes rejehop, selv om "Gi'r du et knus" var en meget bedre
> sang. Det andet år (1984?) til Hot Lips, fordi Kirsten skubbede Søren

I øvrigt var det Niels Drevsholt, der skrev en del for de to tøser, så
måske skrev han også den efterlyste "Hey, baby"-sang. I år var han på
Grand Prix-listen igen med sangen "Mest når det er regn". Jeg synes,
at det er gået tilbage for ham.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : AM

Dato : 27-02-04 23:01

Hej igen..

Jamen i har jo rat'!
Jeg havde helt glemt at de sang "Hej smukke" i. Tak til Ivan!! :)

Det er dejlig at nogle har deres 80'er historie på plads...

God Weekend

Hilsen Allan

elektronisk...