Tracing
Fra : Vincent Groes

Dato : 26-02-04 23:01

Hey
Har Zonelabs og ser at jeg ofte bliver pinget .....
er der nogen der kender til et sw der kan "gå" den anden vej og se på
pingerens maskine ??

Vince

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-02-04 23:35

Vincent Groes mumbled his insignificant opinion in:
403e6ca0$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Se her:
http://tinyurl.com/yry7u
samme som :
http://visualtracking.symantec.com/vt_main.asp?productid=nis2003&langid=ie&venid=sym&go=area51.net

Fra : Vincent Groes

Dato : 26-02-04 23:43

Præcis, men hvordan kommer jeg videre - er int i at se hvem der pinger
mig...

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 27-02-04 00:57

In article <403e7685$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Vincent Groes wrote:
> Præcis, men hvordan kommer jeg videre - er int i at se hvem der pinger
> mig...

Hvorfor det? Det kan jo vaere spoofede pakker.

--
j.

Fra : Vincent Groes

Dato : 27-02-04 08:48

Ehhh er novice..... hvad er spoofede pakker??

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-02-04 12:28

Vincent Groes wrote:

> Ehhh er novice..... hvad er spoofede pakker??

Pakker, hvor afsenderen angiver en falsk
afsenderadresse. Dermed har du ingen mulighed
for at finde ud af, hvem der i virkeligheden
sendte pakkerne.

Faktisk kan man undersøge en maskine for åbne
TCP porte uden på noget tidspunkt at sende sin
rigtige IP adresse til den.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Vincent Groes

Dato : 27-02-04 12:40

Ok... hvordan kommer man på en anden maskine - hvis jeg nu feks kende ip
adressen, findes der så et program eller hvordan - jeg bruger pt zonelabs
firewall men der er vist ikke sådan en funktion vel ??

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-02-04 12:58

Vincent Groes wrote:

> Ok... hvordan kommer man på en anden maskine - hvis jeg nu feks kende ip
> adressen,

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørgsmålet.
Mener du ssh eller noget i den retning?

/* Would you like fries with that? */

Fra : Ivan G

Dato : 27-02-04 13:39

> Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørgsmålet.
> Mener du ssh eller noget i den retning?

Han vil have adgang til den anden guts maskine for at se hvem det er.....

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-02-04 14:05

Ivan G wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Han vil have adgang til den anden guts maskine for at se hvem det er.....

Hvordan i alverden skulle man bære sig ad med det,
hvis man ikke engang ved, hvilken maskine, det er.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Allan

Dato : 27-02-04 17:56

> [...]
> hvis man ikke engang ved, hvilken maskine, det er.
>
> --
> Kasper Dupont -- der bruger for meget tid paa usenet.

Det er jo heller ikke lovligt.
Så selvom nogen ulovligt har forsøgt tilgang til din pc, duer det jo ikke at
begå "selvtægt" ved at gå den samme vej tilbage.
Så hellere tage fat i afsender-adressens (ip-adr) ISP'ers abuse-boks og bede
dem tage et kig på det.

Fra : Vincent Groes

Dato : 26-02-04 23:46

eller ... endnu bedre... findes der en hjemmeside eller et andet forum hvor
man kan lære lidt om dette??

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-02-04 11:40

"Vincent Groes" <vincentgroes@webspeed.dk> writes:

> eller ... endnu bedre... findes der en hjemmeside eller et andet forum hvor
> man kan lære lidt om dette??
Prøv at starte med denne her:

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Vincent Groes

Dato : 27-02-04 12:16

tak det er en god side.....