Radeon Eller Geforce2 GTS, 3DMARK
Fra : nmc4

Dato : 25-04-01 00:46

Jeg har et ASUS Geforce2 GTS Pure kort men pga. af en udskiftning af mit
motherboard til KT7A-RAID kan jeg ikke få Geforce kortet til at køre, Er
Radeon 64 DDR Vivo lige så hurtigt,Godt, både med hastighed og
billedekvalitet?
Kan i ikke smide nogle 3DMARK scores, jeg har set et par stykker på nette
men det kunne være fedt hvis jeg kunne se en masse forskellige
konfigurationer.

mvh. Søren

Fra : JK

Dato : 25-04-01 08:43

"nmc4" <nmct@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan i ikke smide nogle 3DMARK scores, jeg har set et par stykker på nette
> men det kunne være fedt hvis jeg kunne se en masse forskellige

Ved ikke så meget om Radeon kortet - kun at det har fået utrolig fine
anmeldelser - jeg tror at det er et godt kort.

- selv har jeg et GeForce2 GTS 32MB kort. min 3Dmark2000 score = 7130,
3Dmark2001 = 3109.

/JK

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 25-04-01 08:51

On Onsdag 25. April 2001 09:42 JK decided to write:

<snip>
> [...]
> anmeldelser - jeg tror at det er et godt kort.
>
> - selv har jeg et GeForce2 GTS 32MB kort. min 3Dmark2000 score = 7130,

På min meget, meget CPU-begrænsede maskine giver det næst-langsomste
Radeonkort (SDR) 720 i 3Dmark 2001.

Billedkvaliteten er simpelthen i top!

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/IT d-- s:- a-- c++++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o K- w--- O M+ V?

Fra : Uffe Callesen

Dato : 25-04-01 14:07

Mit Radeon 64 DDR VIVO giver omkring 3400 i 3Dmark2001 - jeg opgraderede
selv fra et Gefroce DDR kort og må sige at jeg er VILDT fascineret over den
billedkvalitet Radeon leverer - specielt i 3d spil !

Fra : izy

Dato : 25-04-01 19:23

"nmc4" <nmct@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Kan i ikke smide nogle 3DMARK scores, jeg har set et par stykker på nette
> men det kunne være fedt hvis jeg kunne se en masse forskellige

Jeg lavede en søgning på 3DMark2000 1GHz CPU med Radeon DDR. Der var den
højeste score på 6200.

Med GeForce2 GTS var den op på de 8400.

--
izy
izy@city.dk

Fra : RpR

Dato : 25-04-01 02:35

>Jeg lavede en søgning på 3DMark2000 1GHz CPU med Radeon DDR. Der var den
>højeste score på 6200.
>
>Med GeForce2 GTS var den op på de 8400.

Og? Det kan du jo ikke bruge til så meget. Det er jo 3D Mark 2001, og det er
efterhånden ret gammelt.
Desuden udemærker Radeon sig i 32bit og i himmelhøje opløsninger.

Har selv et Radeon 256 32mb SDR som jeg købte til den nette sum af 800,- i
Merlin =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henrik Dissing

Dato : 26-04-01 18:32

On Wed, 25 Apr 2001 20:22:53 +0200, izy wrote:

>Jeg lavede en søgning på 3DMark2000 1GHz CPU med Radeon DDR. Der var den
>højeste score på 6200.

Hvis det var standard benchmark'en i 1024x768x16 er det ikke overraskende,
og i øvrigt ret uinteressant. Et ordentligt grafikkort skal køre 32 bit, og
så ser sammenligningen helt sikkert anderledes ud, specielt hvis man også
sætter opløsningen op.

(Ja, ja, jeg ved godt at ingen når nVidia til anklerne, uanset hvilke
kendsgerninger jeg fremfører, så du behøver ikke anstrenge dig

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Zwam

Dato : 30-04-01 16:07

Nu spørger jeg nok lidt dumt! Men hvad mener i med den score??? Jeg har et
rådent Diamond TNT 1 16 mb Hvad får den i score????

OG JA, grin bare.

David
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Lars Krag

Dato : 30-04-01 16:34

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Nu spørger jeg nok lidt dumt! Men hvad mener i med den score??? Jeg har et
> rådent Diamond TNT 1 16 mb Hvad får den i score????

Heh, det kommer selvfølgelig an på hvilken cpu du kører med. Med en
celeron300 cirka 1000, med en PIII 700 ca. 2000. Hvis du så clocker dit TNT
kort helt vildt kan du vel komme op på en 2200-2300 med en hurtig cpu. Men
hvorfor prøver du ikke bare at køre den?

Lars

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 01-05-01 00:20

Hej David,

Jeg har også lidt under et TNT m. 16 Mb RAM i lang tid. Mine scores er:

Version 2001: 921 3Dmarks (1024 x 768 x 32 bit)
Version 2000: 2200 3Dmarks (1024 x 768 x 16 bit)

(Athlon 700@850, 256Mb PC133 RAM, Asus v3400 grafikkort, Asus K7V mobo)

Hvad det betyder? Tjaa, Quake3 + Operation Flashpoint kan spilles i
1024x768x16bit uden alt for mange detaljer.

Mit komplette system kan du se her:

http://www.cykologi.dk/grafik/ljConfig.txt

Lars

Fra : .::J::.