Nogen der kender den?
Fra : Christian Mygind

Dato : 26-02-04 19:56

Har tilsyneladende fået ubudne gæster på min computer.

Problemet manifesterer sig ved at nye programmer anmoder om adgang til
DNS-opslag.
Programmerne (ét ad gangen) fylder cirka 14 k og ligger i
c:\windows\system32 på en XP-installation. Jeg har indtil nu nægtet dem
adgang og derefter slettet dem, men irriteres noget over ikke at kunne finde
kilden, der genererer dem. Et par dage efter dukker filen så op igen, under
et nyt navn.
Første "program" hed "msfirewall.exe", næste gang "no_child_porn.exe", så
"checkout.exe" og sidst "fastfind.exe".

Har scannet med min faste scanner (Sophos) og 2 onlinetjenester, uden at
finde noget. Har scannet for spyware med adaware.

Er der nogen der genkender disse navne - har et forslag til, hvem synderen
kunne være?

/Chr

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 26-02-04 20:33

se her:
http://forums.techguy.org/t203378/s1f11776ece84ba9be0995751f011930a.html

Lars (København nord)

========Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-02-04 21:31

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> se her:
> http://forums.techguy.org/t203378/s1f11776ece84ba9be0995751f011930a.html

Tak for linket - havde googlet efter "msfirewall.exe" i et par dage - rart
at se, at der er løsninger på vej.

/Chr

Fra : Ivan G

Dato : 26-02-04 22:05

"Christian Mygind" <mygind@fjernc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et nyt navn.
> Første "program" hed "msfirewall.exe", næste gang "no_child_porn.exe", så

Har set fastfind før. Den lægger sig som en ekstra bar i explorer? Søg efter
filer/regentries der hedder noget med p2p......disse har noget med det at
gøre.