Konvertere php til html?
Fra : daniel due

Dato : 26-02-04 19:27

Jeg skal lave en hjemmeside til min eksamen i IT. Og det skal
gøres udelukkende i HTML og CSS dvs. de få linier PHP jeg har
brugt skal laves om. jeg er ikke ret god til php, men forstår
pointen!

her er mit problem:

<iframe src=<?php if (!$side) {echo "newz.php";} else {echo
"$side.php";} ?> name=main width=462 height=337
frameborder=0></iframe>

Iframen henter newz.php frem i en given tabel ...

hvordan gør jeg det samme bare hvor jeg kun bruger html? kan det
lade sig gøre... håber i kan svare mig!?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 26-02-04 19:35

daniel due wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Iframen henter newz.php frem i en given tabel ...
>
> hvordan gør jeg det samme bare hvor jeg kun bruger html? kan
det
> lade sig gøre... håber i kan svare mig!?

<iframe src="newz.php" name="main" width="462" height="337"
frameborder="0"></iframe>

Læs i øvrigt mere om iframe på
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Venlig hilsen Joachim

Fra : daniel due

Dato : 26-02-04 23:30

> [...]
>
> Venlig hilsen Joachim
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Takker joachim

Har jeg så gjort nu, Men er løbet ind i et andet problem, eller
måske det samme, altså :

jeg har pt kun lige de 3 vigtigste filer

index.html
menu.html
newz.html

Men når det var php og jeg åbnede index.php viste den menu.php på
samme side så det stod rigtigt, nu kan den kun vise 1 side af
gangen.. Det var jo ikke ligefrem pointen, er det så nødvendigt
at sætte siden op i frames??? Det vil jeg helst undgå

Fra : daniel due

Dato : 26-02-04 23:36

Jeg er da bare en mega paphat...

Øhh glem det andet jeg skrev... Fejlen ligger i at jeg har glemt at
min menu også inkluderes ved hjælp af php:

Nyt spørgsmål og så skal jeg nok tage mig sammen :)

<?php include("menu.php"); ?> hvordan erstatter jeg det så det
bliver til ren html..

på forhånd tak

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-04 23:52

daniel due <gfx@weevil.dk> skrev :

><?php include("menu.php"); ?> hvordan erstatter jeg det så det
>bliver til ren html..

Kan man ikke, du kan ikke inkludere indhold med html.

Enten menu på hver side eller evt. placere den i en iframe (eller
indhold i en iframe).

Hvad loadtid angår betyder det ikke noget i det om siden skal
loades hver gang.
--
Knud

Fra : Stig Sørensen

Dato : 26-02-04 23:54

"daniel due" <gfx@weevil.dk> wrote in message

> Nyt spørgsmål og så skal jeg nok tage mig sammen :)

Husk lige at skrive alle navnene herfra i din eksamensopgave...

> <?php include("menu.php"); ?> hvordan erstatter jeg det så det
> bliver til ren html..

Ren HTML ?
Du skal bruge noget serverside for at inkludere den.
Ved ikke om det kan gøres med javascript - jeg er ikke inde i det clientside
halløj.

Alternativt kunne du jo bruge en iframe - så bliver det i hvertfald 'ren'
HTML som du selv skriver.

Mvh
Stig Sørensen
--
Send gratis sms - http://mobil.dontdoit.dk

Fra : daniel due

Dato : 27-02-04 00:14

Takker til jeg begge to, suværent forum..

jeg har faktisk siddet med det, og er totalt imponeret over hvor nemt man kan
lave et site med ren html og css..

Efter at have gennemlæst de artikler der er herinde, har jeg smidt mine
tabeller af heleved til og ja er gået over til at bruge div og skalertbart
design, alt inden for ca en times tid :)

problemet er løst indtil vidre, tak for hjælpen

Fra : daniel due

Dato : 27-02-04 00:22

Glæden var sku kort :(

Øhh, ja hvordan er det nu lige jeg kan gøre det således at:

når man trykker på et link i menuen åbnes det i MAIN iframen? jeg troede jeg
vidste det men nu er jeg på bar bund, :(

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-02-04 00:47

> [...]
>
> når man trykker på et link i menuen åbnes det i MAIN iframen? jeg troede jeg
> vidste det men nu er jeg på bar bund, :(

måske virker target også i iframe

PerR

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 10:58

daniel due skrev:

> når man trykker på et link i menuen åbnes det i MAIN iframen?
> jeg troede jeg vidste det men nu er jeg på bar bund, :(

Med target.

NB: Læs venligst <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
(hele siden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : daniel due

Dato : 27-02-04 15:15

> Med target.

NB: Læs venligst <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
> (hele siden).

Jeg har nu læst det, og syns da jeg overholder reglerne, jeg er
ikke helt sikker på hvad du mener. Ikke min hensigt hvis det er
tilfældet.

Nå men jeg vil gerne vise jer min kode.. så kan i måske se
fejlen, fordi uanset hvad så åbner den et nyt windue når jeg
trykker i menuen..

<iframe src="start.html" width="65%" frameborder="0"></iframe>

cellpadding=0>

håber i kan se problemet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-04 15:26

daniel due skrev:

> Jeg har nu læst det, og syns da jeg overholder reglerne, jeg er
> ikke helt sikker på hvad du mener.

I de foregående tre indlæg i denne tråd har du slet ikke citeret
noget. Det gør det svært at se hvad du kommenterer og hvor i tråden
dit indlæg hører til. Nogle af os ser kun nye indlæg i en tråd - så
man kan ikke regne med at alle bare kan se sammenhængen ud fra det
foregående indlæg i tråden.

Når du citerer har du endvidere glemt at angive hvem du citerer.
Det er endnu en oplysning der er besværlig at undvære.

> Nå men jeg vil gerne vise jer min kode..

Normalt er det bedst at give et link - det er lettere at se kode
online. Men i dit tilfælde er løsningen så vidt jeg kan se enkel.

> <iframe src="start.html" width="65%" frameborder="0"></iframe>

Du har ikke givet din iframe et navn. Det skal den have hvis du vil
kunne linke til den.

<iframe name="foo" src="foobar.html" ....></iframe>

Targetnavnet skal matche med det navn du giver din ramme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : daniel due

Dato : 27-02-04 17:57

> til Jens Gyldenkærne Clausen

ok tak, men syns det er lidt svært...

Problemet er løst så tak til jer alle og jeres tålmodighed..

mvh daniel