Kopiere lp til cd
Fra : Steen

Dato : 26-02-04 18:59

Hej,

er der nogen der ved om det er lovligt at kopiere lp'er til cd'er for andre.

Evt. et sted hvor jeg kan spørge.

Jeg har ikke kunnet finde nogen steder, om jeg må når det er lp eller bånd.

Hvis jeg må, kunne jeg nemlig godt tænke mig at lave et firma, hvor jeg
bruger fritiden på det.

Hilsen

Steen

Fra : Søren Blom

Dato : 27-02-04 02:05

"Steen" <steengod@jhotmail.com> skrev

> [...]
bånd.

> Hvis jeg må, kunne jeg nemlig godt tænke mig at lave et firma, hvor jeg

Prøv at spørg i news:dk.videnskab.jura ikke at der nok ikke skulle være
nogen som kunne svare her, men da det er et jurisk spørgsmål, så prøv at
spørg i jura gruppen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 13:23

"Steen" <steengod@jhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bånd.

> Hvis jeg må, kunne jeg nemlig godt tænke mig at lave et firma, hvor jeg

Hej Steen

Sådan som jeg har fået opfattelsen, så er det lovligt, da det er en analog
kopi. Så du må kopiere den over på CD, du må, så vidt jeg har forstået,
også give en kopi væk. Men nu kommer det svære. Hvis det er noget som du
vil tjene penge på, så må du gøre det, set på den måde, at pengene, tjener
du ved at kopiere LP'en over på CD'en... Du må altså ikke kopiere LP'en fra
din samling, og sælge den til trediemand, uden at du licencerer numrene,
altså betaler afgift efter, hvor mange plader du vil lave. Det vil i
praksis sige, at folk skal komme med deres LP, og du kopierer den over på
CD. Folk betaler dig, for at kopiere den over, og tager både LP og CD med
sig hjem igen. Du må ikke, gemme en kopi til eget brug, eller bruge den du
har lavet, til at fremstille flere kopier efter.
Alle produktioner er 1 eksemplar. Så er der ikke noget ulovligt i det.
Hvis du altså husker at betale skat af pengene du tjener

M.V.H..... Benny..

Fra : Steen

Dato : 02-03-04 19:50

Det er desværre ikke længere lovligt at kopiere lp'er over for andre mere.

Det har været, men er lige blevet lavet om.