Textbox
Fra : Dan

Dato : 26-02-04 16:56

Jeg har et problem med, at der skal skrives noget tekst i et textfelt før
brugeren kan gå videre, men jeg kan ikke finde ud af hvordan koden skal se
ud så den ved om der er skrevet noget eller ej.
MVH
Dan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-02-04 17:07

"Dan" <2@ludvigs.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et problem med, at der skal skrives noget tekst i et textfelt før
> brugeren kan gå videre, men jeg kan ikke finde ud af hvordan koden skal se
> ud så den ved om der er skrevet noget eller ej.

Det helt simple version, hvis din textbox hedder Text1:

If Len(Text1.Text) < 1 Then
MsgBox "Du skal skrive i tekstboxen"
End If

Afhængig af, hvad du mere detaljeret vil, er der mange andre metoder.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Dan

Dato : 26-02-04 17:52

Det virker fint , men når man klikker på noget andet køre den bare viderer
alligevel og det dur ikke for der SKAL skrives i textfeltet. Efter der er
skrevet i feltet skal den springe over på en knap!.
mvh
Dan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-02-04 18:00

> [...]
> alligevel og det dur ikke for der SKAL skrives i textfeltet. Efter der er
> skrevet i feltet skal den springe over på en knap!.

Det er derfor, det somme tider hjælper at være lidt mere præcis i sine
spørgsmål...

Sub Form1_Load()
Command1.Enabled = False
End Sub

Sub Text1_Change()
If Len(Text1.Text) < 1 then
Command1.Enabled = False
Else
Command1.Enabled = True
End If
End Sub

Koden i Text1_Change kan også skrives:
Command1.Enabled = Len(Text1.Text) > 0
- men det andet er måske lettere at forstå i første omgang, hvis du er
begynder...

Fra : Dan

Dato : 26-02-04 19:32

Takker for svaret.