Er der nogen som kigger 'ind'
Fra : Denn!s H

Dato : 26-02-04 16:39

Hej

Jeg ville gerne kunne se hvem som prøver at kigge på min pc via min Internet
forbindelse.
Er der nogen som kan anbefale et program?

--
Denn!s

Fra : Alex Holst

Dato : 26-02-04 18:15

Denn!s H wrote:
> Jeg ville gerne kunne se hvem som prøver at kigge på min pc via min Internet
> forbindelse.
> Er der nogen som kan anbefale et program?

Hvis man fra dine formuleringer skal udlede dit tekniske kendskab
tvivler jeg staerkt paa at du vil faa noget brugbart ud af det. Beklager.

Du kan ikke se "hvem" der "kigger" paa din PC. Du kan hoejst faa at vide
hvilke netvaerkspakker du modtager og hvilken afsender adresse der staar
i dem.

Hvis du vil laere, saa er dette nok ikke stedet. Start med at laese
boeger om netvaerk og saet dit eget lukkede netvaerk op saa du har styr
paa den slags inden du begynder at kigge paa de, til tider, absurde[1]
pakker man kan modtage paa et aabent net.

net-faq.dk er en god gratis resource. Det vil gruppen der omhandler dit
OS sikkert ogsaa vaere.

[1] http://lcamtuf.coredump.cx/mobp/

Fra : Allan

Dato : 27-02-04 17:49

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> [1] http://lcamtuf.coredump.cx/mobp/
>
> --
> I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,

Jeg er helt enig med Alex. Der skal læses og læres lidt på lektien, men et
hurtigt crash-course er, at du finder afsender-adressen (ip-adressen), og
finder ud af hvilken ISP'er (internetudbyder) der er ansvarlig for denne
afsender-adresse, Herefter kan du skrive til denne ISP'ers abuse-mail
(f.eks. hvis du har modtaget spam eller blevet udsat for portscan osv.
osv.). ISP'eren tager så fat i sin kunde og pålægger denne afhjælpe
problemet. Du skal dog ikke tro, at det er ISP'erens kunde, der ønsker at
generere dig. Det er næsten altid en 3. part, der finder et sikkerhedshul
hos en anden isp-kunde og derfra "arbejder videre" imod dig (og mange
andre).
Men som Alex skrev.....læs lektien (og få evt. en til at hjælpe dig).

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 27-02-04 19:36

Det er ikke så svært..

Hent denne firewall:

<http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=sygate&tg=dl-2001>
(den øverste)

Her kan du se ind og udgående forbindelser og bruge backtrace til at spore
en ip. Jeg legede bare med den er par dage og fandt således ud af hvordan
den fungerede.

Enjoy.
B. Madsen